سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 15176

عضو مرکز تحقیقات حجامت ایران گفت: حجامت از دوره چهار ماهگی و طفولیت تا پایان عمربرروی افراد قابل انجام است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

مهرداد ملبوس زاده درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: حجامت از دید اسلامی درمان کل بیماریها شناخته شده که قبول این مسئله از نظر علمی و تخصصی باورش سنگین است  و نیاز به تفسیر دارد که با تاثیر حجامت در سیستم ایمنی بدن و مصون ماندن فرد در مقابل تمام بیماریها پذیرش این موضوع امکان پذیر شده است.

وی بیان داشت: حجامت هم اکنون به علت نداشتن عوارض و کم هزینه بودن نسبت به سایر روش های درمان و درمان کامل در کوتاه مدت از جایگاه بالایی دربین عامه جامعه برخوردار است.
عضو مرکز تحقیقات حجامت ایران خاطرنشان کرد: درحال حاضرعده ای از پزشکان به علت نداشتن اطلاعات کافی نسبت به حجامت بی تفاوتند که باید آنها را به وسیله انجام تحقیقات زیاد در حوزه حجامت به این موضوع آگاه کرد اما این درحالی که عده ای دیگر از پزشکان به علت کم شدن بیماران به سوی مطب ها و استقبال زیاد از حجامت به مخالفت  شدید با آن برخواسته اند.  
ملبوس زاده با اظهار اینکه هم اکنون بیشترین متولیان پزشکی  واطباء به گروه مخالف پیوسته اند تصریح کرد: بیماران داخلی، اعصاب و روان و بیماران پوست از جمله بیشترین بیمارانی هستند که برای انجام حجامت مراجعه می کنند.

عضو مرکز تحقیقات حجامت ایران متذکرشد: در حجامت بیماران پس از مراجعه در طول یک دوره کوتاه یا بلند مدت بدون مصرف داروها درمان می شود اما این درحالی که در درمان های روتین پزشکان متخصص بیمار، مشتری مادام العمر پزشکان می شود .

وی با اعلام اینکه انجام حجامت باعث می شود  مراجعه مرتب به داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مطب و رادیولوژی ها از چرخه درمان بیمار حذف شود اضافه کرد: استفاده از حجامت برای درمان هم اکنون در سطح کشوربسیار وسیع شده است به صورتی که بیش از دو هزار پزشک در این حوزه تاکنون آموزش دیده اند.

ملبوس زاده با اشاره به اینکه تاکنون تحقیقات وسیعی درحوزه حجامت انجام شده است که به صورت علمی در نشریات مختلف به چاپ رسیده است گفت: مرکز تحقیقات حجامت ایران از شانزده سال پیش در ایران تاسیس شده اما از تعداد مراکز در سطح کشور اطلاعی ندارم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha