سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 15179

مطالعات نشان می دهد که چربی شکمی زیاد ممکن است خطر ابتلا به میگرن را در مردان و زنان کمتر از 55 سال افزایش دهد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،چربی شکمی خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را را نیز بیشتر می کند. و مطالعات جدید ثابت کرد که ارتباط موثری بین چاقی شکمی و میزان ابتلا به میگرن وجود دارد. دراین مطالعات ثابت شده که کمر بهتر راجع به فعالیت ها و عملکرد میگرن خبر می دهد تا چاقی عمومی از هر دو جنسن مرد و زن. در ضمن توالی ابتلا به میگرن با چاقی نیز مرتبط است. برای پی بردن به چنین ارتباطی دانشمندان دانشگاه فیلادلفیا مصاحبه ای با بیش از 22 هزار نفر انجام  داده و به اندازه گیری سایز دور کمر، چاقی عمومی و بررسی توالی ابتلا به میگرن یا سردردهای شدید پرداختند. به طور کلی زنان سه برابر بیشتر از مردان از درد میگرن رنج می برند. اما تنها این بخشی از معما است.

در واقع می توان گفت که چنین یافته ای پیشنهاد کاهش چاقی شکمی برای درمان میگرن را نمی دهد. اما به عنوان سرنخی برای توضیح عدم برابری میزان ابتلا به میگرن در دو جنس می باشد.حتی بعد از کنترل چاقی عمومی، چربی فوق العاده شکمی با افزایش قابل توجه میزان ابتلا به میگرن در هر دو جنس زن و مرد ودر فاصله سنی 20 تا 55ثابت شده است. این محدوده سنی زمانی است که احتمال ابتلا به میگرن شایع است. در واقع این مطالعات مدعی است که چاقی عمومی و شکمی با افزایش شیوع میگرن در این محدوده سنی مرتبط است. زنان دارای چربی شکمی فوق العاده ، 30% بیشتر از بقیه میگرن را تجربه می کنند. در واقع می توان گفت که ارتباط چربی شکمی با افزایش احتمال ابتلا به میگرن ، درزنان بیشتر از مردان قابل توجیه است.بعد از سن 55 سال داشتن وزن اضافه در میان تنه با کاهش خفیف احتمال ابتلا به میگرن در زنان گزارش شده است که البته علت چنین ارتباطی مشخص نیست.

این خیلی عجیب به نظر می رسد که چاقی شکمی در هر رده سنی تاثیری خاص دارد که البته تغییر می کند. در زنان کمتر از 55 سال چاقی شکمی بد است و اما در سنین بالای 55 سال چنین تاثیری دقیقا عکس عمل می کند. در واقع این تحقیق و مصاحبه بیشتر از آنکه پاسخ گو باشد ایجاد سوال می کند. در این مطالعه بیشتر ارتباط بین توالی ابتلا به میگرن و چاقی شکمی ثابت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha