رئیس کلینک روان تنی دانشگاه فرایبورگ آلمان گفت: هم اکنون سی تا چهل درصد از بیماران تحت معالجه مراکز درمانی آلمان، مشکلات روان تنی دارند و این درحالی که این بیماری به شدت در حال پیشروی است و از هر دو آلمانی یک نفر مبتلا به بیماری روان تنی می شود.

پرفسورمیشایل ویرشینگ درگفتگو اختصاصی با خبرنگارسلامت نیوز افزود: درراستای همکاری های وسیع با بسیاری از کشورهای که در طی تحولات پرشتاب اجتماعی، فرهنگی به برخی از مشکلات فردی و خانواده رسیده اند  که از جمله ایران نیز دستخوش این مشکلات شده و با توجه به اینکه دانشگاه فرایبورگ و اصفهان خواهر خوانده هستند به منظور آموزش و آشنایی کادر پزشکی با این تحولات  دراصفهان حضور یافتیم.

وی بیان داشت: سبک زندگی ها در سطح جهانی شدن درحال تغییر است که مشکلات عدیده ای را برای خانواده ها ایجاد کرده و این درصورتی که بسیاری از پزشکان و افراد متخصص هنوز هم رویکرد پزشکی سنتی به بیماری ها دارند و همین امر باعث شد که به  آموزش پزشکان و روان شناسان درسطح کشورهای آسیایی به منظورآشنایی با بیماریهای  روان تنی  بپردازیم.
رئیس  کلینک روان تنی دانشگاه فرایبورگ آلمان خاطرنشان کرد: همیشه پزشکانی بودند که به صورت انفرادی به موقعیت خاص روانی و خانوادگی بیماران توجه می کردند  ولی این امر به صورت مدون از پانزده سال گذشته به شکل منظم با درنظر گرفتن شرایط روحی بیماران به معالجه آنها می پرداختند.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر ده هزار تحت مخصوص بیماران روان تنی در مراکز درمانی آلمان موجود است اظهارداشت: در کشور آلمان چهل و دو دانشگاه وجود دارد که در چهل دانشگاه آن بخش های روان تنی وجود دارد.

پرفسور میشایل ویرشینگ با بیان اینکه سازمان های بیمه گر آلمان هزینه بیماران سرپایی و بستری روان تنی  را به طور کامل تقبل می کنند اضافه کرد: قدیمی ترین مراکز روان درمانی در آلمان از سال 1948 بالافاصله بعد از جنگ جهانی دوم ساخته شد و در سال 1972 در آلمان به صورت قانون تصویب شد که تمام دانشجویان پزشکی باید آشنایی کامل به  بیماری های  روان تنی داشته باشند.

وی با اظهار اینکه در اغلب کشورهای آسیایی مثل چین و ایران  مسئله بیماران روان تنی نه درپزشکی مطرح در دانشگاه ها و نه در پزشکی سنتی به شکل فراگیر وجود نداشته  است تصریح کرد: گفتمان های که در حیطه بیماریهای روان تنی با ایران طی سال های اخیر انجام شده بسیار با استقبال روبرو شد به گونه ای که تاکنون دو کنگره کشوری در این خصوص دراصفهان برگزار شد  که سومین کنگره آن هم در پاییز امسال برپا می شود.

رئیس کلینگ روان تنی دانشگاه فرایبورگ آلمان اظهارداشت: در سال های اخیر پژوهش های در حیطه مغز و اعصاب، ایمو نولوژی داخلی، ایندو کولوینگ و پژوهش های در زمینه هورمون ها انجام شد که یافته های جدیدی درخصوص ارتباط ذهن و بدن در اختیار ما قرار داد.






برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha