چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 151801

برای اغلب ما دارچین تنها یک ادویه است که با طعم و بوی خوشش غذای ما را لذیذتر می کند، ادویه که گاهی هم به ندرت در پخت و پز از آن استفاده می کنیم. اما خواص دارچین تنها در همین طعم و بو خلاصه می شود؟ فکر می کنید دارچین می تواند به عنوان یک پیشگیری کننده در مقابل برخی بیماری ها محسوب شود؟

سلامت نیوز: برای اغلب ما دارچین تنها یک ادویه است که با طعم و بوی خوشش غذای ما را لذیذتر می کند، ادویه که گاهی هم به ندرت در پخت و پز از آن استفاده می کنیم. اما خواص دارچین تنها در همین طعم و بو خلاصه می شود؟ فکر می کنید دارچین می تواند به عنوان یک پیشگیری کننده در مقابل برخی بیماری ها محسوب شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، دارچین علی رغم خواص بی شمارش یکی از ادویه های مهجور مانده در فرهنگ غذایی ایرانیان به حساب می آید؛ ادویه ای که حتی می تواند از بروز برخی بیماری ها لاعلاج مثل سرطان جلوگیری کند. در یکی از آخرین تحقیقات انجام شده دانشمندان یکی از اصلی ترین ترکیب های دارچین به سینامالدهید که در واقع منشأ طعم و بوی آن است را به رژیم غذایی موش ها اضافه کردند، بعد از مدتی آنها دریافتند همین یک ماده تأثیر شگرفی در کاهش ابتلا موش ها به سرطان روده داشته است. در واقع سینامالدهید از طریق سم زدایی در بدن سلول ها را در برابر غده هایی سرطانی مقاوم می کند و قابلیت بازیایی دوباره به آنها می دهد.

نتایج این تحقیق یکی از مهم ترین کشفیات دانشمندان در علم پزشکی محسوب می شود، زیرا سرطان روده بزرگ یکی از بیماری های پیش رونده ایست که پیش بینی آن به شدت دشوار است. به همین دلیل شناخت راه ها و روش هایی ساده و در عین حال مؤثر برای پیشگیری از احتمال چنین بیماری ضروری به نظر می رسد. طبیعتاً یکی از همین روش های اثر بخش اتغییر برنامه غذایی است، تغییری که می تواند تنها با اضافه کردن مقداری دارچین به غذا یا نوشیدنی هایی مثل چای اتفاق بیافتد و ما را از یک بیماری کشنده دور نگه دارد. دارچینی که علاوه بر خاصیت ضد سرطانی ، بدن را مقاوم می کند و از  التهاب پوست، لخته شدن خون ، سوزش معده، عفونت ها و حتی آلزایمر جلوگیری می کند. پس مصرف روزانه دارچین یا چای دارچین را فراموش نکنید.

منبع scienceworldreport


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha