نتایج یک تحقیق در شیراز نشان داد 50 درصد مردان تصور می کردند که حاملگی همسرانشان باعث بی توجهی نسبت به آنها می شود.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز براساس این تحقیق 30 درصد مردان حاملگی زنان خود را ناخواسته می دانستند و اغلب آنان تنظیم خانواده و استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری را وظیفه زن خود می دانستند. 42 درصد از مردان امید به داشتن جنس پسر داشتند و 60 درصد از مردان از نقش تعیین کننده مرد برای جنسیت فرزند اطلاعی نداشتند.

بر اساس این گزارش، خشونت کلامی در دوره بارداری وجود داشت اما خشونت فیزیکی در 72 درصد موارد کاهش یافت. 60 درصد مردان ویارهای دوران بارداری را حاصل وسواس های زنانه می دانستند و تصور می کردند که پایه علمی ندارد. همچنین منبع اطلاعات مردان در رابطه با بارداری همسر 60 درصد روزنامه ها و تلویزیون 30 درصد همسران ایشان ، 6درصد کتاب و 4 رصد از پرسنل بهداشتی یا پزشک بوده است.

این تحقیق نشان می دهد که 10 درصد همسر خود را هنگام مراجعه به درمانگاه همراهی می کردند که 90 درصد علت را نداشتن وقت و زمان نامناسب درمانگاه از نظر کار خود ذکر کرده اند. همچنین 42 درصد از مردان فکر می کردند که در صورت عدم حاملگی همسرشان مشکل پیش می آمد.

گفتنی است ایفای نقش والدین ، اصلی ترین انتقالی است که در زندگی صورت می گیرد و در تحقیقی که از 2500 مرد جوان انجام شده تولد فرزند ششمین حادثه پر استرس زندگیشان از میان 102 فاکتور مطرح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha