وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمان سال 1394 دفاع کرد.

واکنش تند وزیر بهداشت: رسانه ها دخالت نکنند؛قرار نیست داوطلب تعیین کند که پاسخ ها الف یا ب باشد

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمان سال 1394 دفاع کرد.

به گزارش سلامت نیوز، سید حسن هاشمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره اینکه گفته می شود هشتاد درصد پاسخ های آزمون مدیریت بهداشت و درمان که اول خرداد برگزار شد گزینه الف بوده است و شبهه تبانی وجود دارد گفت: این را می دانم که در برگزاری آزمون های ما به شدت دقت می شود.

وی افزود: گزینه مهم نیست که الف، ب، جیم یا دال است؛ مهم این است که سئوال و پاسخ درست باشد؛ بنا نیست که شرکت کننده تعیین تکلیف کند که حالا همه گزینه ها الف یا ب باشد یا نسبت هر کدام 25 درصد باشد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر سنجش وزارت بهداشت در دست کسانی است که سنجش کشور را طراحی کرده اند گفت: یعنی مسئول سنجش ما کسی است که همه ایران او را می شناسند؛ دکتر پورکاظمی 30 سال در آن حوزه کار کرده است، صاحب دانش و دارای شخصیت بین المللی و امانت دار بسیار ارزنده ای است.
وی افزود: خیلی از بچه های ما که در حال حاضر پزشک شده اند و تحصیلات عالیه دارند در دوره آقای پورکاظمی و دکتر توکلی وارد دانشگاه شده اند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در آزمون های پزشکی نهایت دقت می شود گفت: باید از حاشیه سازی پرهیز شود؛ آزمون، امتحان و تحصیل در دنیا روال دارد و با رسانه و جمع شدن مقابل مجلس، ریاست جمهوری و وزارتخانه نبایستی آموزش عالی مان را به نوعی ملعبه دست این و آن قرار دهیم.
هاشمی افزود: هیچ جای دنیا این مدلی که ما داریم نیست و طبیعی است وزارت بهداشت هم به هیچ وجه در این زمینه ها فشار پذیر نیست.
وی گفت: کسی اگر درس خواند حتما به او مدرک داده می شود و کسی اگر نخواند چون جان مردم ارزشش بالاتر از همه چیز است اجازه نمی دهیم که دیگران دخالت و تعیین تکلیف کنند.
هاشمی افزود: خوشبختانه شورای عالی آموزش پزشکی هم دو تا سه هفته پیش با موافقت رئیس قوه قضاییه که جا دارد از آیت الله آملی لاریجانی تشکر کنم، مصوبه ای گذراند که تمام مسائل مربوط به آموزش از حوزه های دیگر جمع شود و فقط در خود نهاد دانشگاه و وزارتخانه با نظارت این شورای عالی رسیدگی شود.
وزیر بهداشت گفت: انتظار داریم دستگاه های مختلف، رسانه ها و سایر قوای سه گانه در امور دانشگاه یعنی مواردی که به تحصیل، امتحان و نمره باز می گردد نه دخالت کنند و نه فشار بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha