پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

اگر کودک درون شما آزرده شده باشد، همین مسئله باعث خواهد شد که شما در طول زندگی با مشکلات زیادی رو به رو شوید و احتمالا در زندگی تان ناموفق باشید و با احساسات ناخوشایند و نارضایتی، زندگی تان را سپری کنید. جالب است بدانید که منشاء بعضی مشکلات روانی مانند وابستگی بیش از حد، استرس، زود رنجی، ترس، غم، خیال پردازی، خودشیفتگی و ... همین کودک آزرده است؛ چراکه به اعتقاد بیشتر روان شناسان اگر کودک درون شخصی سالم باشد منبع سرشاری از انرژی، خلاقیت، شادی و تازگی است و باعث پیشرفت روز افزون او در زندگی خواهد شد. بنابراین همین حالا قلم یا خودکارتان را بردارید و به سوالات زیر پاسخ دهید تا وضعیت سلامت کودک درون تان را بسنجید.

کودک درون تان سالم است یا بیمار؟

سلامت نیوز: اگر کودک درون شما آزرده شده باشد، همین مسئله باعث خواهد شد که شما در طول زندگی با مشکلات زیادی رو به رو شوید و احتمالا در زندگی تان ناموفق باشید و با احساسات ناخوشایند و نارضایتی، زندگی تان را سپری کنید. جالب است بدانید که منشاء بعضی مشکلات روانی مانند وابستگی بیش از حد، استرس، زود رنجی، ترس، غم، خیال پردازی، خودشیفتگی و ... همین کودک آزرده است؛ چراکه به اعتقاد بیشتر روان شناسان اگر کودک درون شخصی سالم باشد منبع سرشاری از انرژی، خلاقیت، شادی و تازگی است و باعث پیشرفت روز افزون او در زندگی خواهد شد. بنابراین همین حالا قلم یا خودکارتان را بردارید و به سوالات زیر پاسخ دهید تا وضعیت سلامت کودک درون تان را بسنجید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در اولین قدم برای شرکت در آزمون روان سنجی این هفته از شما می خواهم که همین حالا کودک درون تان را حس کنید و از این به بعد به گونه ای برنامه ریزی کنید تا هر چند وقت یک بار به او سر بزنید و احوالش را بپرسید و از سلامتی اش مطمئن شوید. احتمالا تا به حال از زبان روان شناسان شنیده اید یا در مجلات روان شناسی خوانده اید که اگر به نیازهای اصلی یک کودک، در دوران کودکی اش پاسخ مناسبی داده نشود، او در همان مرحله از رشد فکری باز خواهد ماند یا حداقل با موانع بیشتری برای رسیدن به موفقیت نسبت به همسالان خود روبه رو خواهد شد؛ به عبارت دیگر او در آینده فردی بزرگسال خواهد بود با افکار و رفتارهایی که درون مایه کودکانه دارند و همچنین عکس العمل ها و رفتارهای اشتباهی که ریشه در نیازهای برآورده نشده او در دوران کودکی اش دارند. بدین ترتیب اگر کودک درون شما آزرده شده باشد، همین مسئله باعث خواهد شد که شما در طول زندگی با مشکلات زیادی رو به رو شوید و احتمالا در زندگی تان ناموفق باشید و با احساسات ناخوشایند و نارضایتی، زندگی تان را سپری کنید. جالب است بدانید که منشاء بعضی مشکلات روانی مانند وابستگی بیش از حد، استرس، زود رنجی، ترس، غم، خیال پردازی، خودشیفتگی و ... همین کودک آزرده است؛ چراکه به اعتقاد بیشتر روان شناسان اگر کودک درون شخصی سالم باشد منبع سرشاری از انرژی، خلاقیت، شادی و تازگی است و باعث پیشرفت روز افزون او در زندگی خواهد شد. بنابراین همین حالا قلم یا خودکارتان را بردارید و به سوالات زیر پاسخ دهید تا وضعیت سلامت کودک درون تان را بسنجید.


روش نمره گذاری

حال که به همه سوالات این آزمون پاسخ داده اید، نوبت آن است که امتیازتان را محاسبه کنید. برای محاسبه امتیازتان در سوالاتی که گزینه «بلی» را انتخاب کرده اید، یک امتیاز برای خودتان در نظر بگیرید. در خور ذکر است که گزینه «خیر» هیچ امتیازی ندارد. توجه داشته باشید که امتیاز نهایی شما باید عددی بین 0 تا 28 باشد.


ردیف عبارت بلی خیر

1 هنگامی که در صدد انجام کاری جدید بر می آیم، احساس ترس و نگرانی می کنم

2 به ندرت درباره جملات نامفهوم که درک شان برایم آسان نیست از دیگران سوال می کنم

3 در اعماق وجودم احساس می کنم که ایرادات بسیاری دارم که نمی توانم حذف شان کنم

4 برای شروع هر کاری با مشکلات زیادی مواجه می شوم

5 معمولا برای پایان دادن به کارهایم مشکل دارم

6 همواره خودم را به علت بی کفایتی سرزنش می کنم

7 کمال گرا هستم و رسیدن به هیچ موفقیتی من را راضی نمی کند

8 هیچ گاه قدرت سنجش درستی ندارم و نمی توانم راه درست را انتخاب کنم

9 دقیقا نمی دانم از زندگی چه می خواهم

10 همواره به من القا شده است که باید به بهترین ها دست یابم ولی نمی توانم

11 احساس می کنم زندگی ام پوچ است و بیشتر اوقات احساس افسردگی می کنم

12 واقعا نمی دانم که چه فردی هستم و ملاک های ارزشی من در زندگی ام چیست

13 به گونه ای نامنظم غذا می خورم و حتی زمان مشخصی برای غذا خوردن تعیین نکرده ام 

14 به ندرت می دانم در موقعیت های مختلف چه احساسی دارم 

15 وقتی عصبانی می شوم احساس شرمساری و خجالت می کنم

16 از عصبانیت دیگران می ترسم و برای جلوگیری از عصبانیت دیگران هر کاری می کنم

17 هنگام گریستن شرمسارم و خودم را از دیگران مخفی می کنم

18 از این که بگویم از چیزی یا انجام کاری ترس دارم احساس شرمساری می کنم

19 تقریبا هرگز احساسات نامطلوبم را بروز نمی دهم 

20 خواب مرتب و منظمی ندارم 

21 به اطرافیان و به خودم بی اعتمادم

22 منزوی هستم و از مردم به خصوص افراد بالا دستی ام گریزانم

23 هر کاری را که گمان می کنم دیگران از من انتظار دارند، انجام می دهم

24 به شدت با دیگران رقابت می کنم ولی همیشه بازنده هستم 

25 به صورت مستقیم به فردی جواب رد نمی دهم و غیر مستقیم از انجام آن چه او از من می خواهد سرباز می زنم

26 هیچ گاه احساس صمیمیت با والدینم نداشته ام

27 خودم یا دیگران را در صورت ارتکاب اشتباه، مسخره می کنم

28 به هر قیمتی که شده از نزاع و درگیری با دیگران خودداری می کنم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرسنل درمان ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    5 0
    باسلام یکی دو مورد ازآزمونهای سایت شما راانجام دادم خیلی خوب است ولی متاسفانه دراخر راهنمایی نشده که اگر به عنوان مثال ازمون فردی عدد 15 به دست آمد چه مشخصاتی ویا اگر 21 به دست امد چطور و الی اخر اگر طراحان ازمون های روان شناسی راهنمایی کنند ممنون