معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش دو برابری برنامه های آموزش مداوم در دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: برنامه های آموزش مداوم دانشگاهها با افزایش دوره های کوتاه مدت ارتقا می یابد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با مهر افزود: برنامه های آموزش مداوم با واگذاری بخش عمده ای از فعالیتهای این حوزه به دانشگاههای علوم پزشکی با جهش قابل ملاحظه ای مواجه شد و نتایج زیادی در برداشت.

وی خاطرنشان کرد: این واگذاری موجب شد تعداد کنگره ها و برنامه های آموزش مداوم به دو برابر افزایش یابد که پیش بینی می شود با افزایش آشنایی انجمنها و دفاتر آموزش مداوم دانشگاهها به این امر، تعداد برنامه های آموزش مداوم به سه برابر افزایش پیدا کند.

عین اللهی گفت: در بازدیدهای استانی که از سوی معاونت آموزشی انجام می شود نیز افزایش برنامه های آموزشی مداوم به طور محسوسی قابل مشاهده است به طوری که هم اکنون نیاز پزشکان شاغل در شهرهای کوچک برای آموزش مداوم به حضور در پایتخت از گذشته کمتر شده است و این افراد می توانند مطالب مورد نیاز را در استانهای خود دریافت کنند.

وی اضافه کرد: سعی شده است دانشگاههای علوم پزشکی نسبت به ارائه برنامه های آموزش مداوم با توجه به نیاز استانی و بیماریهای بومی استان آگاهی بیشتری پیدا کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به این موضوع که ارتقای برنامه آموزش مداوم منوط به بیشتر شدن دوره های کوتاه مدت است، گفت: امیدواریم دوره های کوتاه مدت افزایش یابند زیرا معتقدیم آموزش مداوم به این صورت واقعی تر شده و افراد حضور بیشتری در این برنامه ها داشته و استفاده بیشتری از آن خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha