رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به‌ویژه زنان باید در همه موارد مصالح ملی را در نظر بگیرند، گفت: یکی از مسائل عمده توجه به محیط زیست است که متاسفانه در یک دوره‌ای هم دولت و هم مجلس نسبت به مسائل محیط زیست بی‌توجهی داشتند، به خصوص اینکه مجلس در دوران بحران محیط زیست به طور جد ورود پیدا نکرد.

انتقاد ابتکار از مجلس:حمایت لازم از طبیعت صورت نگرفته

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به‌ویژه زنان باید در همه موارد مصالح ملی را در نظر بگیرند، گفت: یکی از مسائل عمده توجه به محیط زیست است که متاسفانه در یک دوره‌ای هم دولت و هم مجلس نسبت به مسائل محیط زیست بی‌توجهی داشتند، به خصوص اینکه مجلس در دوران بحران محیط زیست به طور جد ورود پیدا نکرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خبرگزاری ایسنا، معصومه ابتکاربا تاکید بر توجه و اهمیت دولت یازدهم بر مباحث محیط زیستی تصریح کرد: مشکلات محیط زیستی و بحران‌های این بخش در حال تشدید است و نیاز است مجلس که ورود کمرنگی در این زمینه داشته است در این راستا قدم بردارد.

وی با طرح این سوال که «چرا مجلس در برخی از مسائل مهم زیست‌محیطی ورود پیدا نمی‌کند؟»، افزود: سفره‌های زیرزمینی 400 متر افت می‌کند اما مجلس ورود نمی‌کند. در مورد میزان بنزن در شهرها نیز مجلس ورود موثر، کارآمد و جدی نداشته است.

ابتکار با ابراز امیدواری نسبت به تعامل بیشتر مجلس در حوزه محیط زیست تاکید کرد: رویکرد دولت توجه به مسائل محیط زیست است و البته مجلس هم همکاری خوبی دارد اما متاسفانه در بسیاری از موارد عملا حمایت لازم از طبیعت صورت نگرفته یا با دید رقابتی و سیاسی به این موضوع مهم نگاه شده است.

وی افزود: امیدواریم مجلس بعدی با کارآمدی و توان بیشتری رویکرد وسیع‌تر و ملی نسبت به مسائل محیط زیست داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در ادامه به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و اقدامات سازمان جنگل‌ها برای احیای این دریاچه اشاره کرد و گفت: کارگروه نجات دریاچه ارومیه به طور مستمر با دستگاه‌ها ارتباط داشته و اخیرا هم در جلسه‌ای با حضور آقای جهانگیری از وضعیت پیشرفت طرح‌ها و مشکلات دستگاه‌ها گزارشی ارائه کرده است.

ابتکار در مورد اختصاص اعتبار 30 میلیارد تومانی به سازمان جنگل‌ها و مراتع برای احیای دریاچه ارومیه و پرداخت تنها 15 میلیارد تومان از این اعتبار به سازمان مذکور خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها نتوانستند اعتبارات کافی دریافت کنند و برخی هم دیر دریافت کردند اما در مجموع همه دستگاه‌ها مصمم هستند تا موضوع به طور جدی پیگیری شود.

وی گفت: سازمان محیط زیست هم به نوبه خود این امر را پیگیری می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha