رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، از رسیدگی به تخلفات پزشکان توسط انجمن های پزشکی خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، از رسیدگی به تخلفات پزشکان توسط انجمن های پزشکی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا زالی در دومین نشست کارشناسی مجمع انجمن های گروه پزشکی ایران که روز گذشته در تالار سعدی برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به تفاهم نامه میان سازمان نظام پزشکی و انجمن های پزشکی، گفت: در روز نخست اجرای این تفاهم نامه ویرایش حرفه ای پزشکان در انجمن ها شکل خواهد گرفت و این انجمن ها به تخلفات پزشکان رسیدگی می کنند و با اجرای این تفاهم نامه پیشینه خوبی برای پزشکان فراهم می شود و از نظرات کسانی که در انجمن ها هستند بهره می بریم.

وی افزود: مدیریت های انجمن های علمی به صورت متوازن در تفاهم نامه ای که با سازمان نظام پزشکی امضا کرده اند به صورت همگون و متوازن به مسئله اخلاق پزشکی می پردازند، وجود پتانسیل سرشاری در انجمن ها این امکان را فراهم می کند که براساس بحث مسئولیت پذیری اجتماعی پزشکان عمل کنند و نقش مردم مدار انجمن ها در این زمینه مترقی است. 

زالی ادامه داد: با نگاه نوینی که انجمن ها به مسئله اخلاق پزشکی دارند این بحث را فراهم کرده اند تا گام مهمی در زمینه نهادینه سازی اخلاق پزشکی در بین پزشکان جوان صورت بگیرد. در این کمیته اخلاق و ضوابط حرفه ای تبیین می شود. 

وی تصریح کرد: به دلیل جدایی های حرفه ای که در پزشکی به وجود آمده است لازم بود انجمن ها به تدوین ضوابط حرفه ای بپردازند و تمام آیین حرفه ای که در انجمن ها نمایان می شود به عنوان ابزار مناسبی برای اخلاق حرفه ای همکاران تلقی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha