عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعضی از مطالعات نشان داده است که ما اتلاف منابع داریم چون براساس راهنمای بالینی حرکت نمی‌کنیم.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعضی از مطالعات نشان داده است که ما اتلاف منابع داریم چون براساس راهنمای بالینی حرکت نمی‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خبرگزاری ایسنا، رستمیان در دومین نشست مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی کشور گفت: ما دولت خیلی بزرگی داریم و نمی‌دانیم با این دولت بزرگ در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر به پنج تا 10 سال آینده نگاه کنیم شاید بیمه‌ها ورشکسته شوند. دولت ما هم سیاست‌گذار و هم مجری است، در این میان یکی از کارهای خوبی که می‌شود انجام داد واگذاری مسئولیت‌ها به نهادهای مختلف است.

وی افزود: در دنیا نخبگان را به کانون‌های تفکر دعوت می‌کنند تا به دولت کمک کنند. در قانون برنامه پنجم توسعه آمده بود که ما باید بیمه همگانی اجباری داشته باشیم. سال گذشته برای نظام سلامت بهترین سال بود و این امر محقق و به کاهش هزینه‌های مردم منجر شد.

رستمیان افزود: ممکن است ما در میان خودمان اختلافات زیادی داشته باشیم. اما برای رفع این اختلاف‌نظرها باید در همین بسترها کار کنیم. بعضی از مطالعات نشان داده است که ما اتلاف منابع داریم چون براساس راهنمای بالینی حرکت نمی‌کنیم. ما هنوز به شاخص‌های جی دی پی برنامه پنجم نرسیده‌ایم. بنابراین لازم است در مسیری حرکت کنیم که اتلاف منابع را کم کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha