چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 15200

پزشكان تاكید كردند: بارداری ممكن است درمان سرطان سینه را به تاخیر بیاندازد.

به گفته متخصصان؛ وقتی سرطان سینه در هنگام بارداری بروز می‌كند تشخیص و درمان آن اغلب به تاخیر می‌افتد در نتیجه نجات جان زن باردار مبتلا به سرطان در بلند مدت تحت تاثیر این امر قرار می‌گیرد و درمان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

این پژوهش از سوی محققان مركز سرطان آندرسون در دانشگاه تگزاس صورت گرفته است.

دكتر جورج پركینز در گفت وگویی با خبرگزاری رویترز در این رابطه اظهار داشت: سرطان سینه توام با بارداری شایع‌ترین سرطانی است كه اغلب با دوران حاملگی به طور همزمان بروز می‌كند اما معمولا از سوی پزشكان متخصص كمتر تشخیص داده می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر این بارداری می‌تواند علائم سهم سرطان سینه را بپوشاند و این تاثیر تشخیص سرطان را دشوارتر می‌سازد.

دكتر پركینز به همراه تیم پژوهشی خود تمام موارد ابتلا به سرطان توام با بارداری را كه بین سالهای 1973 تا 2006 به انستیتو آنها مراجعه كرده و تحت درمان قرار گرفته بودند، شناسایی كرده و مورد مطالعه قرار دادند.

بر اساس این تحقیقات، در 51 مورد ابتلا به سرطان سینه در طول بارداری رخ داد در حالی كه در 53 مورد ظرف یك سال پس از بارداری‌ این سرطان بروز كرد.

نتایج بررسی‌ها نشان داد: در زنانی كه سرطان سینه با بارداری توام می‌شود تومورهای سرطانی پیشرفته‌تر از زنانی است كه باردار نبوده‌اند و این امر به علت تشخیص دیرهنگام سرطان رخ می‌دهد.

بر اساس گزارشی كه در مجله پزشكی سرطان به چاپ رسیده، در میان 51 زنی كه در حین بارداری به سرطان دچار شدند 25 نفر تا پس از وضع حمل هیچ نوع درمانی دریافت نكردند این واقعیت موجب پیشرفت سرطان و مشكل در درمان آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha