پژوهشگران ایتالیایی در مطالعات چهار ساله خود با بررسی مدارک پزشکی و شرایط اشتغال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دریافتند که ارتباط مستقیمی بین افزایش مشکلات روحی و عدم امنیت شغلی وجود دارد.

سلامت نیوز:پژوهشگران ایتالیایی در مطالعات چهار ساله خود با بررسی مدارک پزشکی و شرایط اشتغال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دریافتند که ارتباط مستقیمی بین افزایش مشکلات روحی و عدم امنیت شغلی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه میلان در کشور ایتالیا طی پروژه ای بلندمدت به بررسی تاثیرات روان شناختی کیفیت و نوع شغل بر سلامت روحی انسان ها پرداخته و در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که قراردادهای موقت کاری و عدم داشتن امنیت شغلی، تاثیرات بسیار مخربی بر سلامت روحی و روانی فرد و جامعه خواهد گذاشت.

روانشناسان و پژوهشگران این پروژه برای بررسی دقیق تر مقوله فوق، اقدام به بررسی اطلاعات پزشکی و اشتغال بیش از دو میلیون و هفتصد هزار کارگر، کارمند و افراد شاغل در سایر بخش های خدماتی در فاصله زمانی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ نمودند.

در نتیجه بررسی و تحلیل اطلاعات این افراد مشخص شد که نداشتن امنیت شغلی و استفاده از قراردادهای موقت کاری، ارتباط مستقیمی با افزایش بروز افسردگی و استفاده از داروهای اعصاب دارد.

پژوهشگران دانشگاه میلان برای تکمیل اطلاعات خود ضمن دریافت اجازه دسترسی به آمارهای رسمی دولتی در وزارتخانه های کار و بهداشت ایتالیا، به بررسی اطلاعات پرونده افراد شاغل در پست های قراردادی و مشاغل موقت پرداخته و در مدارک وزارت بهداشت نیز به بررسی سوابق پزشکی این افراد پرداختند. نتایج این جستجو نشان می دهد که میزان تجویز و استفاده از داروهای ضد افسردگی، تثبیت کننده رفتار و داروهای ضد دلهره و نگرانی، ارتباط مستقیمی با شرایط ثبات شغلی افراد دارد.

بر پایه این مطالعات مشخص شد افرادی که در مشاغل موقت مشغول به کار هستند به طور میانگین ۶ دهم درصد بیشتر از سایر افراد از داروهای مرتبط با سلامت روان استفاده می کنند و از سوی دیگر نداشتن امنیت شغلی احتمال بروز مشکلات و اختلالات روانی را افزایش می دهد.

در این مطالعات همچنین مشخص شد عدم وجود امنیت شغلی در بین افراد جامعه، تاثیر مستقیمی بر سلامت کلی آن جامعه گذاشته و همچنین این میزان از بروز ناهنجاری های روحی به طور مستقیمی با سن افراد درگیر در آن مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha