پژوهشگران انگلیسی با استفاده از نوعی نور خاص موفق شدند؛ علائم ابتدایی بیماری پاركینسون را شناسایی كنند.

این پژوهشگران می‌گویند، نوری به روشنی یك لامپ یك میلیون واتی می‌تواند به تشخیص علائم اولیه این بیماری كمك كند. گروه تحقیقاتی دانشگاه كییل كه روی این تكنیك جدید مطالعه كرده‌اند اظهار داشتند كه این نور خاص «ابرمیكروسكوپ» می‌تواند به شناسایی تغییرات در سلولهای مغزی قبل از اینكه پاركینسون آنها را تخریب كند، كمك كند.

جوآنا كولینگ وود محقق انجمن پیشرفت علمی آمریكا در این باره گفت:‌ تكنیك جدید به معنی درمان زودهنگام بیماران مبتلا به پاركینسون است. در این تكنیك پژوهشگران از یك سینكروترون یا منبع نور الماسی استفاده كردند كه ذرات را درست در كمتر از سرعت نور پرتاب می‌كند. سپس این ذرات به درون پرتوی با قطر كوچكتر از یك سلول منفرد متمركز شدند.

بر اساس گزارش فوق، این میكروسكوپ به محققان امكان می‌دهد كه مقادیر آهن موجود در تك تك سلولهای مغزی فرد تحت آزمایش را مشاهده كنند. با این سیستم می‌توان به كمك ردیابی یونهای فلزی بویژه میزان آهن در درون یا اطراف سلولها نقشه‌ای را طراحی كرد كه این نقشه به بازرسی و مطالعه روی بافتهای انسانی كمك می‌كند. یكی از مزیتهای مهم این تكنیك آن است كه نوع انتشار یا شكل فلزات را در بافتی كه تحت مطالعه است تغییر نمی‌دهد.

به گفته متخصصان، تشخیص زودهنگام پاركینسون بسیار حائز اهمیت است؛ چرا كه با گذر زمان علائم بیماری و تغییرات شیمیایی ناشی از آن افزایش یافته و منجر به مرگ سلولهای عصبی حركتی و آسیب پذیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha