عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت رفع کسری بودجه هزار میلیاردی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت رفع کسری بودجه هزار میلیاردی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد.

سیامک مره صدق در گفت وگو با خانه ملت، درباره کسری بودجه هزار میلیارد تومانی سازمان بیمه سلامت، افزود: واقعیت آن است که در صورت عدم جبران این کسری بودجه ممکن است آینده طرح تحول سلامت به مخاطره افتد و در آینده اجرای چنین طرح عظیمی را با مشکل مواجه شود.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت تاکنون بیش از 9 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار داده لذا تامین اعتبارات، لازمه ادامه فعالیت این سازمان است تا بتواند رسالت خود را به انجام برساند در این میان اگر با کسری بودجه روبرو شود مشکلات متعددی بر سر راه پوشش بیمه ای این افراد نیز پدید خواهد آمد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت پرداخت هرچه سریعتر مطالبات سازمان بیمه سلامت، گفت: بخش اعظمی از این مطالبات باید از سوی دولت پرداخت شود که متاسفانه هنوز چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی یاداور شد: بدون شک کسری بودجه در سازمان بیمه سلامت باعث می‌شود حمایت بیمه ای از بیماری که توان پرداخت به بیمارستان را ندارد وجود نداشته باشد  و در ادامه اقتصاد درمان نیز دچار مشکل شود در این میان علاوه بر اختلال در خدمت رسانی به بیماران، به طور غیر مستقیم افزایش پرداخت از جیب بیماران نیز اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر کسری بودجه سازمان بیمه سلامت پرداخت مطالبات داروخانه ها را نیز با مشکل مواجه می سازد و این سازمان ممکن است پرداخت این مطالبات را با تاخیرهای چند ماهه انجام دهد لذا به نظر می رسد تزریق اعتبار به سازمان بیمه سلامت باید جزو اولویت های دولت قرار گیرد.

لازم به ذکر است، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از کسری هزار میلیارد تومانی این سازمان برای بیمه شدگان جدید خبر داد و گفت: عدم تخصیص کامل اعتبارات باعث شده پرداخت مطالبات داروخانه ها تا ۵ ماه با تاخیر انجام شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha