می گویند این روزها یکی از مهم ترین مشکلات زوج های جوان به روابط جنسی مربوط می شود، مسئله ای که تنها به یک جامعه منحصر نمی شود و ارمغان زندگی مدرن برای بشر است. اما چه عواملی بر کیفیت این روابط اثر گذار است؟ آیا رضایت یا عدم رضایت به محرک های بیرونی وابسته است یا محرک های درونی هم در آن نقش دارند؟ فکر می کنید شرایط جسمانی تا چه حد در روابط این چنینی تعیین کننده هستند؟

سلامت نیوز: می گویند این روزها یکی از مهم ترین مشکلات زوج های جوان به روابط جنسی مربوط می شود، مسئله ای که تنها به یک جامعه منحصر نمی شود و ارمغان زندگی مدرن برای بشر است. اما چه عواملی بر کیفیت این روابط اثر گذار است؟ آیا رضایت یا عدم رضایت به محرک های بیرونی وابسته است یا محرک های درونی هم در آن نقش دارند؟ فکر می کنید شرایط جسمانی تا چه حد در روابط این چنینی تعیین کننده هستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، پیچیدگی های بدن انسان گاه آن قدر عجیب است که درک روابط آنچه درون ما در حال جریان دشوار می شود. به همین دلیل شاید اندک نفراتی گمان کنند میان ضربان قلب زنان و رابطه جنسی آنها ارتباطی مستقیم نهفته است.  در واقع زنانی که ضربان قلب منظمی ندارند یا به هر نحوی دچار اختلال تپش قلب هستند اغلب در روابط جنسی خود دچار مشکل می شوند. بر این اساس فاصله میان هر یک از ضربان های قلب در زنان نقش مهمی در میل جنسی آنها ایفا می کند.

بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده، احتمال اختلال انگیختگی جنسی یا به عبارت بهتر اختلال عملکرد جنسی در زنانی که ضربان قلبی پایین تر از حد طبیعی دارند بیش از سایرین است. اما این موضوع به معنی وجود یک رابطه علت و معلولی میان ضربان و قلب و کیفیت رابطه جنسی نیست، بلکه تنها نشان از یک هم تأثیری دارد. در واقع پایین بودن تپش قلب با مشکلاتی هم چون افسردگی، اضطراب و تشویش در ارتباط است، مسائلی که هر یک به تنهایی می توانند بر روابط جنسی اثر گذار باشند. بنابراین طبیعی به نظر می رسد که اختلال ضربان قلب در زنان با اختلال عملکرد جنسی آنها ارتباط داشته باشد.

منبع webmd


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha