در حالی که مسئولان معاونتهای مختلف وزارت بهداشت از آمار دانشجویان معلول دانشگاههای علوم پزشکی اظهار بی اطلاعی کردند وزیر بهداشت از عملکرد این وزارتخانه در 4 سال گذشته در خصوص بهسازی وضعیت دانشگاهها برای معلولان دفاع کرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت دانشجویان معلول در دانشگاههای علوم پزشکی خاطرنشان کرد: به نظر من وضعیت بهسازی محیط دانشگاهها برای دانشجویان معلول در این دوره از چهار سال گذشته بیش از 50 درصد بهتر شده است.

وزیر بهداشت در خصوص تعداد دانشجویان معلول علوم پزشکی و تسهیلاتی که برای این دانشجویان در وزارت بهداشت وجود دارد، گفت:  تعداد دانشجویانی که معلولیت به معنای محدودیت در حرکت فیزیکی مانند افرادی که دچار اختلال حرکتی هستند در وزارت بهداشت کمتر از 200 نفر است. این دانشجویان بیشتر در دوره های بالاتر و تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی درباره تسهیلات آموزشی برای این افراد گفت: خوشبختانه چون محل تحصیل این دانشجویان در بیمارستان است از نظر بهسازی محیط وضعیت مناسب تری دارند اما در برخی از دانشگاهها نیاز به طرح هایی بهسازی داشتیم که جزء پروژه های وزارت بهداشت قرار گرفته است.

لنکرانی اضافه کرد: در ساختمانهای جدید نیز یکی از شروط راه اندازی وجود پروژه های بهسازی است و در ساختمانهای قدیمی نیز برحسب نیاز، برنامه های مختلفی طراحی شده است.

گفته های وزیر بهداشت در حالی است که هیچ یک از معاونت های مربوطه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار دقیقی از دانشجویان معلول جسمی و حرکتی شاغل به تحصیل در دانشگاههای علوم پزشکی نداشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha