کارشناس ارشد توریسم گفت: تبلیغاتی که هم اکنون برای ترویج سفر و گردش مردم و جذب توریست صورت می گیرد حتی در حد تبلیغ پفک نمکی هم نیست.

حسین ذوالفقاری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب در رابطه با ورود توریستها به کشور افزود: با توجه به اینکه امکانات و زیرساختهای مورد نیاز توریستها هنوز درکشور فراهم نشده است و جامعه نیز از آموزشهای لازم برای برخورد با گردشگران برخوردار نشده نباید انتظار رشد و توسعه صنعت توریسم را داشته باشیم.

کارشناسان معتقدند یکی از دلایلی مهمی که باعث کاهش ورود توریستها به کشور می شود تبلیغات منفی است که علیه ایران در کشورهای دیگر صورت می گیرد.

این کارشناس ارشد توریسم تاکید کرد: افزایش هزینه های سفر و گردش باعث شده که مردم نسبت به قبل کمتر می توانند سفر کنند در حالی که باید شرایطی برای مردم فراهم شود و تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شود تا بتوانند به راحتی از آثار و جاذبه ها دیدن کنند. اما گویا در کشور ما با زیاد کردن هزینه می خواهند که کسی سفر نکند.

به گفته کارشناسان گردشگری نصب هر یک از آثار تمدنی ایران در رستورانها، موسسات، بیمارستانها، مدارس، کارخانجات، وسایل حمل و نقل عمومی و حتی در سالنهای همایش برنامه های داخلی و خارجی اقدامی است که با هزینه کم موجب معرفی این آثار می شود.

همچنین برگزاری مراسم و جشنهای محلی و معررفی آداب و رسوم مناطق مختلف، برگزاری اردوهای مختلف برای دانش آموزان و دانشجویان سبب آشنا شدن آنان با آثار و فرهنگ نقاط مختلف کشور خواهد شد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته به جای اینکه شرایط ورود توریست را به کشور فراهم کنیم شرایط سفر مردم به کشورهای دیگر ایجاد شده است گفت: مشاهدات نشان می دهد که مدتی است انگیزه مردم برای سفر به کشورهای دیگر زیاد شده است در حالی که شاید برخی از آنها حتی چند شهر کشور خودمان را نیز ندیده باشند.

این کارشناس ارشد گردشگری تاکید کرد: در صورت تغییر نگاه و رفتار مسئولان، گسترش تبلیغات آثار و جاذبه های ایران در کشورهای دیگر، توسعه زیر ساختها و... از جمله اقداماتی است که در رشد صنعت توریسم تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha