رئیس مرکز بین‌المللی طب مسافرتی ایران به تازه‌ترین آمار سازمان بهداشت جهانی در خصوص رشد و گسترش دوباره ابولا و مرگ بالغ بر یازده هزار و 158 نفر در کل جهان اشاره کرد.

سلامت نیوز: رئیس مرکز بین‌المللی طب مسافرتی ایران به تازه‌ترین آمار سازمان بهداشت جهانی در خصوص رشد و گسترش دوباره ابولا و مرگ بالغ بر یازده هزار و 158 نفر در کل جهان اشاره کرد.
مرتضی ایزدی،‌ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و رئیس مرکز بین‌المللی طب مسافرتی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تازه‌ترین آمار تکان‌دهنده سازمان بهداشت جهانی در خصوص گسترش و رشد دوباره ویروس ابولا گفت: طبق این آمار، نمونه‌های تایید شده طی 28 روز گذشته 68 بیمار مبتلا به ابولا بوده است و از سوی دیگر این بیماری تاکنون جان یازده هزار و 158 نفر را در جهان گرفته است.

وی به ابتلای 4 کشور دیگر به غیر از آفریقا به ویروس ابولا اشاره کرده و تاکید کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی اسپانیا، انگلستان، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا، از جمله کشورهای درگیر با ویروس و هم‌اکنون کشورهای لیبریا، مالی، سنگال نیز همچنان گرفتار ابولا هستند اما متاسفانه طی ماه‌های گذشته علی‌رغم کاهش آمار این بیماری در کشورهای گینه و سیرالئون،‌به علت شروع فصل گرما دوباره روند افزایش ابولا رخ داده است.

مرتضی ایزدی اذعان داشت: هم‌اکنون 10 کشور جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس مرگ بار ابولا هستند به گونه‌ای تاکنون مجموع بیماران تایید شده به 27 هزار و 237 مورد در جهان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha