پزشكان موفق شدند با تركیب آرسنیك و ویتامین A سرطان خون را درمان كنند.

پژوهشگران طی یك مطالعه طولانی مدت در چین توانستند به شیوه‌ای ایمن و موفقیت آمیز بیماران مبتلا به سرطان خون و سرطان مغز استخوان را با تركیب این دو ماده معالجه كنند.

پژوهشگران این رژیم را برای 85 بیمار تجویز كرده و به طور متوسط به مدت 70 ماه آنها را تحت نظر داشته‌اند. از بین این تعداد بیمار تحت آزمایش، 80 نفر به طور كامل بهبود نسبی بیماری را تجربه كردند و محققان هیچ مشكل طولانی مدتی در ارتباط با بیماری در قلب یا شش‌های آنها را پیدا نكردند. هم چنین رشد ثانویه سرطان نیز در این افراد مشاهده نشد.

این محققان تاكید كردند: دو سال پس از درمان، میزان آرسنیك موجود در خون و ادرار این افراد كاملا كمتر از حد استانداردهای تعیین شده بود و تنها در موارد بسیار محدودی بیشتر از حد كنترل بوده است.

پژوهشگران تاكید كردند كه این نوع روش درمانی موثر بوده و بهتر از مصرف دارو به تنهایی عمل می‌كند.

این محققان توصیه می‌كنند كه از روش جدید می‌توان برای بهبود بیماران مبتلا به سرطان خون و مغز استخوان استفاده كرد.

گفتنی است، با وجودی كه ویتامین A از سوی برخی كارشناسان به عنوان یك شیوه معالجه امكان پذیر در نظر گرفته می‌شود اما این اولین باری است كه تاثیر ویتامین مزبور در یك مطالعه بلند مدت و در این دوره زمانی طولانی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. از قرن هجدهم تركیبات ارسنیك به عنوان دارویی برای درمان بیماری های خاص مورد استفاده قرار می گرفته است. سازمان غذا و داروی آمریكا، این ماده را در سال 2000 برای درمان مبتلایان به سرطان خون و مغز استخوان تایید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha