یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 152259

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی پناهنده 20 ژوئن 2015 برابر با 30 خرداد ماه جاری گفت درسال 2014 هر روزه 42 هزار و 500 نفر پناهنده، پناهجو یا آواره شده اند.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی پناهنده 20 ژوئن 2015 برابر با 30 خرداد ماه جاری گفت درسال 2014 هر روزه 42 هزار و 500 نفر پناهنده، پناهجو یا آواره شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

بیایید در روز جهانی پناهنده سرنوشت میلیون ها نفر در سراسر جهان را بیاد آوریم که به دلیل مناقشات و ظلم و جور مجبور شدند خانه و کاشانه خود را رها کنند. تعداد 59 میلیون و 500 هزارنفر در پایان 2014 به اجبار در سراسر جهان آواره شده اند که بالاترین تعداد ثبت شده است. این بدان معنا است که امروزه از هر 122 انسان، یک نفر پناهنده ، آواره یا پناهجو است.

منازعه جاری در سوریه و همچنین بحران در عراق، اوکراین، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، شمال شرقی نیجریه و بخش هایی از پاکستان موجب رشد و تسریع سرسام آور آوارگی اجباری جهانی شده است. درسال 2014 هر روزه 42 هزار و 500 نفر پناهنده، پناهجو یا آواره شده‌اند و صرفا طی چهار سال این تعداد چهار برابر شده است. این در حالیست که مناقشات طولانی مدت حل نشده باقی مانده اند و تعداد پناهندگانی که توانستند به کشورشان بازگردند در طول سه دهه گذشته کمترین مقدار بوده است. پناهندگی طولانی مدت برای حدود 25 سال است ادامه دارد.

تعداد افراد بی خانمان که در برابر مناقشات و خشونت خواستار حمایت هستند رو به افزایش است. همانطور که از افزایش چشمگیر جابه جایی غیر قانونی با قایق در مدیترانه، جنوب شرقی آسیا و نقاط دیگر مشخص است، بسیاری از آنان چاره ای ندارند جز آنکه برای رسیدن به امنیت از شیوه های خطرناک استفاده کنند. در چنین مواقعی تجدید میثاق دولت ها و جوامع در سراسر جهان ضروری است تا به توانند برای آنانی که تمام زندگی خود را به دلیل مناقشات یا ظلم وجور از دست داده اند سرپناه و امنیت را به ارمغان آورند . با در نظر گرفتن این موضوع که 86 درصد پناهندگان در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند و نظام پاسخگویی بشردوستانه روز به روز افزایش می یابد، همبستگی بین المللی و سهیم شدن در این مسئولیت جهت تامین نیازهای جوامع آواره و همچنین میزبانان آنان حیاتی است.

پناهندگان افرادی مانند من و شما هستند. آنان پیش از آواره شدن زندگی عادی داشته اند و بزرگترین رویایشان این است که دوباره به زندگی معمولشان باز گردند. بیایید دراین روز،انسانیت مشترک خود را به یاد آوریم، بردباری و گوناگونی را جشن بگیریم و با آغوش باز پذیرای پناهندگان در هر کجای این زمین باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha