شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 15227

رسانه‌های محلی اوگاندا اعلام كردند: 5 نفر در غرب این كشور پس از مصرف گوشت آلوده به بیماری سیاه زخم مبتلا شدند.

 بر اساس این گزارش، 150 نفر دیگر نیز در حال حاضر تحت كنترل و آزمایش قرار دارند.

گزارشات حاكی است كه این قربانیان از ساكنان حوالی پارك ملی ملكه الیزابت بوده‌اند كه یك آهو را سلاخی كرده و خورده بودند. اولین علائم كه در این بیماران ظاهر شد دردهای شدید شكمی بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت این كشور به مردم هشدار داده است كه از مصرف حیوانات وحشی مخصوصا بعنوان منبع غذایی پرهیز كنند و در صورت مشاهده علائم بیماری به سرعت مسوولان مراكز بهداشتی را در جریان بگذارند.

به گفته متخصصان؛ این بیماری اغلب منجر به مرگ می‌شود مگر این كه در مراحل اولیه درمان شود.

مقامات اوگاندا اعلام كردند: پیش از این نیز سابقه شیوع سیاه زخم در بین حیوانات این پارك ملی وجود داشته است. این بیماری عفونی و شدید از طریق باكتری سیاه زخم منتقل می‌شود. حیوانات وحشی و اهلی و هم چنین انسانها را در صورتی كه با حیوان آلوده در تماس باشند مبتلا می‌كند. علائم و نشانه‌های آن اغلب ظرف هفت روز پدیدار می‌شود و با توجه به نحوه گرفتن بیماری، متفاوت است. بیماری زمانی بروز می‌كند كه باكتری از راه پوست بریده وارد بدن می‌شود. عفونت از زمانی آغاز می‌شود كه بثورات جلدی خارش دار مانند گزیدگی حشره روی پوست ایجاد می‌شوند. سپس در مركز این بثورات یك زخم دردناك با یك منطقه سیاه ظرف 12 روز شكل می‌گیرد. گفتنی است كه حدود 20 درصد از موارد درمان نشده به مرگ بیمار منتهی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha