نتایج یك تحقیق نشان داد: درصد بسیار كمی از مردم آمریكا در صورت ابتلا به آنفلوآنزا یا بیماریهای شبیه به آن به پزشك مراجعه كرده یا دارو مصرف می‌كنند.

 به گفته متخصصان؛ این رقم در بین كودكان آمریكایی پنج درصد و در بین افراد بالغ به دو درصد می‌رسد.

برخی از كارشناسان، علت این امر را مشكلات بیمه‌ای اعلام كرده‌اند. این در حالی است كه مراكز بیمه در این كشور ادعا كرده نزدیك به 20 میلیون نفر طی دو فصل آنفلوآنزا در سالهای 2005 تا 2006 و 2006 تا 2007 تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

این تحقیقات نشان می‌دهد كه در بسیاری از كلینیك‌های آمریكا نیز تجویز دارو برای آنفلوآنزا بسیار كم صورت می‌گیرد. پزشكان آمریكایی اغلب برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا، استراحت بیشتر، مصرف مایعات و مصرف داروهای مسكن و ضد درد را توصیه می‌كنند.

بر اساس آمار مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا، 36 هزار نفر به طور متوسط در فصل پاییز و زمستان به این بیماری یا امراض مشابه آن مبتلا می‌شوند. بیماریهای شبه آنفلوآنزا نه تنها علائم آنفلوآنزا را دارند بلكه با سایر بیماریهای تنفسی نیز همراه هستند كه نتیجه آن تب، سرفه و علائم شدید آنفلوآنزا است. در اغلب موارد درمان دارویی برای بیماری شبه آنفلوآنزا برای كودكان تجویز می‌شود. همچنین بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در بین سالخوردگان آمریكایی به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha