مجتمع تحقیقاتی نانوالکترونیک و لایه ‌نازک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران به ‌عنوان عضو آزمایشی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو انتخاب شد.

این مجموعه آزمایشگاهی پس از گذراندن دوره آزمایشی شش ماهه به همراه سایر اعضای شبکه، ارزیابی شده و در صورت کسب امتیاز لازم عضویت آن قطعی خواهد شد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در زمینه هایی مانند تعمیر و نگهداری، کالیبراسیون، تامین قطعات و نیز ارتقا تجهیزات آزمایشگاهی، کسب استاندارد بین‌المللی ISO/IEC17025 و همچنین خرید تجهیزات جدید آزمایشگاهی مرتبط با فناوری نانو از آزمایشگاههای عضو حمایت می کند.

مجتمع تحقیقاتی نانوالکترونیک و لایه نازک در سال 1373 با نام "لایه نازک" تاسیس شد و در سال 1380 به دلیل گسترش فعالیتهای گروه در زمینه نانوالکترونیک در لایه گذاری و لایه نشانی، ساخت و بازسازی دستگاهها، آزمایشگاه به مجتمع تحقیقاتی نانوالکترونیک و لایه نازک تغییر نام داد.

این مجموعه شامل دستگاههایی چون میکروسکوپ SEM و STM، LPCVD (رسوب گذاری بخار شیمیایی در فشار پایین)، PET(سیستم لایه برداری عمودی و عمیق پلاستیک)، کوره های نفوذ ناخالصی و اکسیداسیون خشک و تر و PECVD (رسوب گذاری بخار شیمیایی در محیط پلاسما) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha