دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 152331

نشستن‌های طولانی مدت افزایش اضطراب را به دنبال دارد. به دنبال تغییر سبک زندگی و کاهش تحرک، محققان با پژوهش‌های متعددی در جست‌و‌جوی کشف روابط میان بیماری‌های رایج عصر امروز و شیوه زندگی نه چندان رضایت بخش مردمان نسل حاضر هستند. مگان تی چین، محقق مرکز تحقیقاتی دانشگاه استرالیا، با توجه به شیوع روزافزون اختلالات اضطرابی، در جدیدترین یافته‌های خود،رابطه پشت میزنشینی با ابتلا به اضطراب را بررسی کرد.

سلامت نیوز:  نشستن‌های طولانی مدت  افزایش اضطراب را به دنبال دارد. به دنبال تغییر سبک زندگی و کاهش تحرک، محققان با پژوهش‌های متعددی  در جست‌و‌جوی کشف روابط میان بیماری‌های رایج عصر امروز  و شیوه زندگی نه چندان رضایت بخش  مردمان نسل حاضر هستند. مگان تی چین، محقق مرکز تحقیقاتی دانشگاه استرالیا، با توجه به شیوع روزافزون  اختلالات اضطرابی، در جدیدترین یافته‌های خود،رابطه پشت میزنشینی با ابتلا به اضطراب را بررسی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،این محقق استرالیایی اعلام کرد، تنش‌ها و تغییراتی که روزانه به سراغ افراد می‌آید و بدون اینکه منبع مشخصی داشته باشد، آنها را از حالت تعادل خارج کرده و به سوی زندگی پیشین‌شان و غرق شدن در گذشته فرو می‌برد، ریشه در بی‌تحرکی و نشستن‌های طولانی مدت دارد.


پروفسور تی چین معتقد است، انجام فعالیت هایی مانند تماشای برنامه‌های تلویزیونی، کار طولانی مدت با رایانه  و انجام بازی‌های الکترونیکی، رفتارهای بی‌تحرک نامیده می‌شوند که  می‌توان آنها را به عنوان علت مهم  پیدایش ترس‌های مبهم و بدون علت که اضطراب نامیده می‌شود، معرفی کرد.


تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، یافتن ریشه اضطراب هایی که گاه و بی‌گاه در موقعیت‌های مختلف به سراغ‌مان آمده و در زندگی روزانه افراد اختلال ایجاد می‌کنند، به حل این مشکل، کمک شایانی می‌کند و  افرادی را  که از دلشوره‌های بدون علت شکایت دارند یا در روزهای امتحان، زمان انجام مصاحبه ‌های کاری، رانندگی یا تصمیم‌گیری، ذهن شان بدون دلیل درگیر افکار تنش‌زا شدن و از علائم فیزیولوژیکی مانند تپش قلب، سردرد، گرفتگی عضلانی، تعریق دستان یا خشک شدن دهان شکایت می‌کنند، می‌توان با تکنیک‌های راحت‌تری معالجه کرد.


از طرف دیگر در نتایج این تحقیق که در نشریه سلامت استرالیا به چاپ رسید، رفتارهای بی‌تحرک از ریسک فاکتورهای مهم در ابتلا به چاقی، دیابت نوع دوم، مشکلات قلبی و پوکی استخوان معرفی شدند و محققان اختلالات ذهنی را نیز وابسته به این سبک زندگی غلط و شایع در عصر حاضر دانستند.


آمارها نشان می‌دهد، در عصر امروز 27 میلیون نفر از اضطرابی که روزمرگی‌های شان را مختل می‌کند، شکایت دارند. مگان تی چین در این باره می‌گوید، به نظر می‌رسد درصد زیادی از رفتار‌های ناشی از اضطراب و افسردگی‌ها  با در پیش گرفتن سبک صحیح زندگی و محدود کردن زمان نشستن و بی‌تحرکی حل شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha