وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در همایش تدوین الگوی ایرانی اسلامی نظام سلامت گفت: باید با استفاده از تجارب، برنامه فاخری تنظیم شود تا از آن در کشورهای اسلامی با افتخار یاد کنیم.

دکتر کامران باقری لنکرانی افزود: این برنامه ضمن بـهره گیری از تجارب دنیا، باید با نگاهی مبتنی بر باورهای دینی تدوین شود.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه به مقوله سلامت اضافه کرد: در ابلاغ ایشان در 17 مورد به صراحت به موضوع سلامت و در 30 مورد به صورت غیرمستقیم به این مقوله اشاره شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید در تدوین برنامه پنجم توسعه به سلامت محوری توجه کرد و در عین حال باید در تکالیف حکومتی به مقوله سلامت توجه ویژه داشت.

باقری لنکرانی گفت: هم اکنون دانشمندان ایرانی به تولید مفاهیم و کار مبنایی دست یافته اند و از این فرایند می توان به عنوان بالندگی انقلاب اسلامی و دستیابی به قله شکوفایی یاد کرد.

وی در باره برگزاری این همایش گفت: این هم اندیشی نخستین هم اندیشی در زمینه تدوین نظام سلامت است که با توجه رهنمودهای مقام معظم رهبری برگزار شده است.

وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی با بیان این که طبیعی است در چنین جلساتی صاحب نظران و کارشناسان نظرات متفاوتی مطرح کنند افزود: یکی از مهمترین چالش های در این بخش این است که محور بحث مقوله سلامت باشد یا درمان که نتایج مختلفی در بر دارد.

باقری لنکرانی اضافه کرد: اگر محور بحث مقوله درمان باشد باید به بحث درمان و تامین فناوری های لازم توجه شود و اگر محور مقوله سلامت باشد باید به مباحثی چون پیشگیری توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha