دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 152377

یک متخصص پوست و مو گفت: چرب شدن موهای سر از سن بلوغ در افراد آغاز می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: چرب شدن موهای سر از سن بلوغ در افراد آغاز می‌شود.

دکتر اکرم انصار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پوست سر از سه لایه تشکیل شده و دارای منافذی است که مو از آن خارج می‌شود، در کنار ریشه مو نیز یک غده چربی وجود دارد که تنظیم چربی را بر عهده داشته و تحت تاثیر هورمون قرار دارد.

وی افزود: چرب شدن موهای سر از سن بلوغ در افراد آغاز شده و چربی در سطح پوست پخش می‌شود و با خود مواد ضدباکتری و ضدقارچ را به همراه دارد و موجب مرطوب شدن پوست و مو نیز می‌شود.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: در صورت عدم رعایت بهداشت فردی پوست و مو، چربی‌هایی که بر روی پوست وجود دارد، آلوده شده و موجب پوسته‌ریزی می‌شود.

انصار تاکید کرد: شست‌وشوی مداوم موها به صورت یک روز در میان و استفاده از شامپوهای مخصوص مو‌های چرب می‌تواند از انتشار باکتری‌ها و عفونت‌های پوستی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: شامپوهای ایرانی و خارجی از لحاظ کیفیت تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمامی آن‌ها دارای فرمول‌هایی یکسان هستند فقط دسته‌ای از شامپوهای طبی هستند که در ترکیبات‌شان از دارو استفاده شده است.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: افزایش سطح هورمون‌های مردانه در زنان موجب افزایش چربی پوست و مو می‌شود به طوری که برخی افراد دارای گیرنده‌های قوی برای دریافت هورمون‌های مردانه هستند.

انصار در پایان با بیان اینکه نوع تغذیه تاثیر چندانی در میزان چربی پوست و مو ندارد، یادآور شد: جوش، ریزش مو، عفونت‌های پوستی و پوسته‌ریزی سر از عوارض چربی پوست و مو در صورت عدم رعایت بهداشت فردی پوست و مو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha