عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران گفت: مصرف گوجه فرنگی از بروز سرطان پروستات در مردان و سرطان رحم و سینه در زنان پیشگیری می‌كند.

مسعود كیمیاگر در گفت‌وگو با فارس گفت: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A و C است و مقدار زیادی كارتنوئید دارد كه مهم‌ترین آن لیكوپن است.
وی با اشاره به این كه لیكوپن ماده‌ای بسیار مفید و باعث سلامتی می‌شود، افزود: برخی از كارخانجات داروسازی، لیكوپن را به كپسول‌های مولی ویتامین مینرال اضافه كرده‌اند.
كیمیاگر در خصوص این كه گوجه فرنگی بسیار كم كالری است خاطرنشان كرد: افرادی كه از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌كنند، می‌توانند از گوجه فرنگی استفاده كنند.
عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران در ادامه بیان كرد: از گوجه فرنگی می‌توان به جای میوه استفاده كرد.
كیمیاگر در خصوص مصرف گوجه فرنگی تصریح كرد: مصرف این ماده در كنار تمام وعده‌های غذایی می‌تواند بسیار مفید باشد.
وی با اشاره به این كه مصرف گوجه فرنگی باعث افزایش جذب آهن در مواد غذایی گیاهی می‌شود افزود: آهن موجود در گیاهان به خوبی جذب بدن نمی‌شود و وجود ویتامین ث موجود در گوجه فرنگی سبب جذب آهن مواد گیاهی می‌شود.
این متخصص تغذیه افزود: گوجه فرنگی سبب خنثی شدن نیترات و نیتریت‌های موجود در كالباس، سوسیس و غذاهایی كه دارای مواد افزودنی هستند می‌شود.
وی با اشاره به اینكه بخشی از ویتامین‌ «ث» گوجه فرنگی در اثر پخته شدن از بین می‌رود بیان داشت : قابلیت جذب كاروتن‌های موجود در گوجه فرنگی در اثر پخته شدن بیش‌تر می‌شود.
كیمیاگر در پایان خاطر نشان كرد: گوجه فرنگی در غذاهایی مثل آبگوشت و خورشت‌ها به طور كامل ریخته شود و برشی در آن ایجاد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha