وزارت بهداشت کره جنوبی صبح امروز دوشنبه اعلام کرد شمار قربانیان بیماری کرونا ویروس مرس (سندروم تنفسی خاورمیانه) در این کشور به 27 تن افزایش یافته است.

سلامت نیوز: وزارت بهداشت کره جنوبی صبح امروز دوشنبه اعلام کرد شمار قربانیان بیماری کرونا ویروس مرس (سندروم تنفسی خاورمیانه) در این کشور به 27 تن افزایش یافته است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بنا بر اعلام وزارت بهداشت کره جنوبی، شب گذشته دو مرد 84 و 87 ساله که به علت بیماری سرطان در بیمارستان بستری بودند و در همان بیمارستان به کرونا ویروس مرس مبتلا شده بودند، جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، این وزارتخانه همچنین از ابتلای سه فرد دیگر به این بیماری خبر داد. به این ترتیب شمار افرادی که در این کشور، از 20 مه تا کنون به این ویروس آلوده شده اند، به 172 نفر رسیده است.
منشأ اصلی این بیماری در کره جنوبی، مرد 68 ساله ای بود که بیماری وی 20 مه، دو هفته پس از بازگشت وی از سفری به خاورمیانه که طی آن دو روز در عربستان سعودی اقامت داشت، تشخیص داده شد.
امروز حال 14 بیمار وخیم گزارش شده است. کره جنوبی بعد از عربستان سعودی بالاترین آمار افراد مبتلا به کرونا ویروس مرس را به خود اختصاص داده است.
بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، از سال 2012 تا کنون بیش از 950 نفر در عربستان سعودی به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از 400 تن نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.
این بیماری علاوه بر کره جنوبی به یک کشور دیگر آسیایی گسترش یافته است. روز پنجشنبه نخستین مورد این بیماری در تایلند تشخیص داده شد.
بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر هیچ دارو یا واکسنی برای درمان سندروم تنفسی خاورمیانه، که میزان مرگ و میر ناشی از آن حدود 35 درصد اعلام شده است، وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha