مقامات مالزی،به دنبال مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری مرس در تایلند،در تمامی ورودی‌های این کشور معاینات پزشکی را تشدید کردند.

سلامت نیوز:مقامات مالزی،به دنبال مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری مرس در تایلند،در تمامی ورودی‌های این کشور معاینات پزشکی را تشدید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت مالزی اعلام کرد از آنجایی که این کشور با تایلند 650 کیلومتر مرز زمینی مشترک دارد در تمامی ورودی‌ها از جمله فرودگاه‌ها دمای بدن مسافران کنترل می‌شود.

مقامات مالزی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) در این کشور گزارش نشده اعلام کردند: به مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند توصیه‌های لازم داده می‌شود تا خود را در برابر این بیماری مصون نگه دارند.

در حال حاضر کره‌جنوبی پس از عربستان سعودی با بیشترین میزان شیوع این بیماری روبه‌رو است که با اعلام خبر فوت دو تن دیگر، تعداد قربانیان آن در کره به 27 نفر رسیده است. همچنین مجموع مبتلایان به این بیماری در این کشور 172 نفر اعلام شده است.

وزارت بهداشت تایلند نیز اعلام کرد: 175 نفر با تنها قربانیِ مرس در این کشور تماس داشته‌اند که البته این بیمار ارتباطی با شیوع این بیماری در کره‌جنوبی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سندرم تنفسی خاورمیانه اولین بار در سال 2012 در عربستان سعودی شناسایی شد و بیشتر مبتلایان به آن از ساکنان خاورمیانه بوده‌اند. کارشناسان در مورد منشاء این ویروس مطمئن نیستند اما نتایچ چندین مطالعه این ویروس را به شترها مرتبط دانسته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha