معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور استفاده از دام سرطانی در کارخانجات سوسیس و کالباس را شایعه عنوان کرد و گفت: تمامی نظارت‌های بهداشتی در مورد این واحدها از سوی دامپزشکی انجام می‌شود.

سلامت نیوز: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور استفاده از دام سرطانی در کارخانجات سوسیس و کالباس را شایعه عنوان کرد و گفت: تمامی نظارت‌های بهداشتی در مورد این واحدها از سوی دامپزشکی انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مسعود هاشم‌زاده عصر امروز در حاشیه سفر به خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان دامپزشکی کشور واگذاری امور غیرحاکمیتی سازمان به بخش خصوصی است.

وی بیان کرد: بر اساس این سیاست و رویکرد سازمان بیش از 80 درصد بخش درمان دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: افزون بر این در بخش خدمات مایه‌کوبی و در قالب خرید خدمات این طرح به بخش خصوصی سپرده شده است.

به گفته وی در برنامه ششم توسعه کشور هم واگذاری ارائه خدمات دامپزشکی به بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفت.

 معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: در این برنامه همچنین توجه ویژه‌ای به موضوع بیمه‌ها و بسته‌های حمایتی شده است.

استفاده از دام سرطانی در کارخانجات سوسیس و کالباس شایعه است

وی در بخش دیگری استفاده از دام سرطانی در کارخانجات سوسیس و کالباس را شایعه عنوان کرد و گفت: تمامی نظارت‌های بهداشتی در مورد این واحدها از سوی دامپزشکی انجام می‌شود.

هاشم‌زاده تاکید کرد: بر همین مبنا استفاده از دام سرطانی در کارخانجات سوسیس و کالباس شایعه‌ای بیش نیست و نباید بدان توجه شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: این واحدها از دام‌هایی که مورد تایید دامپزشکی بوده در تولید فرآورده‌ها استفاده می‌کنند.

واردات گوشت بوفالو بزرگ‌نمایی شد

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت واردات گوشت بوفالو و نظرات متفاوت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی در مورد واردات گوشت بوفالوی هندی گفت: اساساً واردات گوشت بوفالو بزرگ‌نمایی شد.

هاشم‌زاده گفت: در سنوات گذشته هم گوشت بوفالو وارد کشور شده و امسال به این موضوع از سوی رسانه‌ها بیشتر پرداخته شد.

وی خاطرنشان کرد: البته ما مسئول مستقیم واردات گوشت گاومیش (بوفالو) نبوده و صرفا وظیفه نظارتی را انجام می‌دهیم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور برای شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی به استان سفر کرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha