معاون دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان گفت: خوشبختانه هیچ موردی از بیماری سرخک در جنوب کرمان مشاهده نشده است و می‌توان به طور یقین گفت بیماری سرخک در جنوب استان کرمان کاملا کنترل شده است.

سلامت نیوز: معاون دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان گفت: خوشبختانه هیچ موردی از بیماری سرخک در جنوب کرمان مشاهده نشده است و می‌توان به طور یقین گفت بیماری سرخک در جنوب استان کرمان کاملا کنترل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "اسدالله احمدی" عصر روزگذشته در جلسه شورای سلامت استان کرمان گفت: بیماری سرخک، یک بیماری بسیار مسری است، به طوری که کنترل آن دشوار است و بسیاری از استان‌های کشور درگیر این نوع بیماری هستند.

وی با اشاره به این‌که شیوع بیماری سرخک در جنوب کرمان از افاغنه بوده است، اظهار کرد: جمعیتی از افاغنه ساکن در جیرفت مبتلا به بیماری سرخک شده بودند که متاسفانه به علت ترس از دستگیری به بیمارستان‌های دولتی مراجعه نمی‌کردند و در درمانگاه‌های خصوصی مورد معالجه قرار می‌گرفتند و از این رو به دانشگاه اطلاع‌رسانی نمی‌کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر کنترل تردد افاغنه در جیرفت ادامه داد: خوشبختانه هیچ موردی از بیماری سرخک در جنوب کرمان مشاهده نشده است و می‌توان به طور یقین گفت بیماری سرخک در جنوب استان کرمان کاملا کنترل شده است.

احمدی با بیان این‌که فصل انتشار بیماری سرخک به پایان رسیده است، تصریح کرد: در جنوب استان تاکنون توانسته‌ایم 75 هزار نفر را واکسینه کنیم که از این بین 3 هزار کودک تاکنون واکسینه شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه اعتباراتی برای اپیدمی‌ها پیش‌بینی نشده است که این امر باعث افزایش فشار مضاعف بر دانشگاه علوم پزشکی شده است، ضمن آن‌که 30 درصد روستاییان منطقه جنوب کرمان هنوز تحت پوشش خدمات سیار دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha