مدیر موسسه تحقیقات حجامت ایران گفت: بر اساس تحقیقات انجام گرفته در موسسه مذکور مشخص شد افراد سرد مزاج بیشتر مستعد ابتلاء به بیماری ام اس هستند که در این صورت زنان به علت داشتن مزاج سرد بیشتر درمعرض ابتلا به این بیماری هستند.

حسین خیر اندیش درگفتگو باخبرنگار سلامت نیوز افزود: اگر بخواهیم  این بیماری را براساس موقعیت جغرافیایی دسته بندی کنیم بنابراین در مناطق سرد و مرطوب مثلا شمال کشور توسعه بیشتری دارد.
وی با اظهار اینکه مردانی که سیستم سرد مزاجی آنها غالب است و اکثر مردانی که تحت استرس یا مصرف غذاهای سردی هستند به بیماری ام اس مبتلا می شوند.
مدیر موسسه تحقیقات حجامت ایران اظهارداشت: افرادی که دارای تیپ شخصیتی بلغمی ( سرد و تر)  هستند و یا شخصیت صفراوی بلغمی دارند ( مزاج گرم و خشک یا سرد و تر) قابلیت ابتلا به بیماری ام اس را بیشتر دارند .
وی با اشاره به اینکه  بیماری ام اس از طریق حجامت و مصرف غذای گرم به طور کامل قابل است اضافه کرد: افرادی که اندام فوقانی گرمی دارند و ازاندام تحتانی سردی برخوردارند بیش از سایرین مبتلا به بیماری ام اس خواهند شد.
خیر اندیش با اعلام اینکه افراد سرد مزاج باید از طریق خوراک های گرم و بویایی گرم درمان شوند تصریح کرد: حجامت تر، گرم و خشک، آتشین، سوزنی و آبی از انواع حجامت است که سه حجامت اول در ایران و حجامت سوزنی در چین و آمریکا و حجامت آبی نیز در امریکا بیشتر مورد استفاده است.
وی ادامه داد: این تحقیقات از چند سال پیش آغاز شد وبه مدت یک و نیم ماه ماده شیمیایی آنها را قطع کردیم وبرروی بیش از یک صد نفر آزمایش انجام شد به گونه ای که ازطریق حجامت و غذاهای گرم، تاکنون هفتاد درصد از بیماران تحت آزمایش به درمان قطعی رسیدند و سی درصد رو به درمان هستند .

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha