چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 152643

یکی از توصیه‌های تغذیه‌ای به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود، کاهش کلسترول دریافتی‌شان در طول روز است. از این رو، این افراد باید غذاهای حاوی کلسترول بالا را بشناسند و مصرف آنها را در برنامه غذایی خود، محدودتر کنند.

خطر مصرف دل و جگر برای بیماران قلبی

سلامت نیوز: یکی از توصیه‌های تغذیه‌ای به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود، کاهش کلسترول دریافتی‌شان در طول روز است. از این رو، این افراد باید غذاهای حاوی کلسترول بالا را بشناسند و مصرف آنها را در برنامه غذایی خود، محدودتر کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، یکی از این غذاهای خوش‌خوراک و با کلسترل بالا، احشای دام‌ها مانند دل و قلوه و جگر است. معمولا حجم کلسترول دریافتی از دل و جگر، بیشتر از کلسترول دریافتی از گوشت قرمز خواهد بود.

برخی از افراد به بهانه بالا بودن میزان آهن موجود در جگر، اقدام به زیاده‌روی در مصرف آن می‌کنند. این در حالی است که افراد کم‌خون و مبتلا به کلسترول بالا یا بیماری‌های قلبی، می‌توانند سایر منابع گوشتی حاوی آهن و دارای کلسترول پایین مانند گوشت بوقلمون را جایگزین جگر مصرفی‌شان کنند.

با این حال، اگر بیماران قلبی، هوس خوردن دل و جگر کردند، می‌توانند تنها ماهی ۱۰۰ گرم از پروتیئن دریافتی‌شان را به این خوراکی‌ها اختصاص بدهند. البته به‌شرطی که از روغن اضافی برای طبخ آنها کمک نگیرند و این غذا را همراه با سبزی‌های تازه و فراوان مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha