اولین نمایشگاه بین اللملی غذای حلال 10 الی 13 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین اللملی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، مهندس امیر سامان اسکندری مدیر اجرایی این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد بازار مشترک اسلامی و همکاری کشورهای اسلامی در زمینه صنایع غذایی با ایجاد یک نشان واحد ( حلال) عنوان کرد و افزود : ایجاد بازارهای مشترک و معرفی توانایی ها و پتناسیل های صنعت غذای کشورمان در تولید غذای حلال و با کیفیت به سایر کشورها به بالا بردن گردش مالی تجارت غذای حلال ایران خواهد افزود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت ها و امکانات بالای ایران در تولید و فرآوری غذای حلال می توان با بستر سازی مناسب و برنامه ریزی در این بخش درآمدی همپایه با درآمد نفتی برای کشور به وجود آورد . برند حلال نه تنها مورد توجه کشورهای اسلامی است بلکه به عنوان غذای سالم و با کیفیت ، محبوبیت فراوانی در بین افراد غیر مسلمان نیز دارد.بطوریکه هم اکنون علاوه بر برگزاری نمایشگاه و سمینارها در کشورهایی نظیر مالزی، ترکیه ، دبی ، اندونزی ، کشورهای غیر اسلامی مثل چین ، برونئی ، کانادا ، استرالیا ، برزیل و تایلند نیز همایشها و نمایشگاههای مشابهی در این خصوص برگزار می کنند که این نشان از اهمیت موضوع تولید غذای حلال در سراسر جهان دارد

مدیر اجرایی این نمایشگاه اضافه کرد: گردش مالی صنعت غذای حلال در دنیا به 160 میلیارد دلار رسیده که پیش بینی می شود ظرف 5 سال آینده به 500میلیارد دلار افزایش یابد.سهم ایران با توجه به این که دارای 5 تا 6 درصد جمعیت مسلمان جهان را دارا می باشد 320 میلیون دلار است .

اسکندری خاطر نشان کرد: استنادارد ملی غذای حلال در ایران هنوز به تصویب نهایی نرسیده و طبعا رعایت آن تا زمان اعلام تصمیم نهایی این استاندارد اجباری نیست . به گفته وی استاندارد بین اللملی نشان حلال ملاک عمل جهت واحدهای صنایع غذایی و صدور گواهی نشان حلال بوده و در این زمینه برحسب الزام صادرات با نشان حلال انجام خواهد شد.

شایان ذکر است این نماشگاه در سالن خلیج فارس برگزار می شود و علاوه بر حضور حدود 100 تولید کننده از کشور خودمان تولید کنندگانی از کشور پاکستان ، کراوسی ، هلند و مالزی که جمعا 29 شرکت می باشند نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت . در ضمن دومین همایش غذای حلال نیز همزمان با این نمایشگاه در روز یکشنبه 11 اسفند ماه در سالن خلیج فارس برگزار خواهد شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha