چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 152656

زمینه ابتلا به نقرس در بسیاری از موارد از دوران جوانی ایجاد می‌شود، به همین دلیل این بیماری باید از ابتدای جوانی جدی گرفته شده و با آن مقابله کرد.

سلامت نیوز: زمینه ابتلا به نقرس در بسیاری از موارد از دوران جوانی ایجاد می‌شود، به همین دلیل این بیماری باید از ابتدای جوانی جدی گرفته شده و با آن مقابله کرد.

هوشنگ فقاهت، متخصص روماتولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نقرس بیماری شایعی است و متأسفانه آمارها نشان می‌دهند که میزان شیوع و بروز آن در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه نقرس معمولاً در سنین بالای 40 سال دیده می‌شود، تأکید کرد: زمینه ابتلا به نقرس در بسیاری از موارد از دوران جوانی ایجاد می‌شود، به همین دلیل این بیماری باید از ابتدای جوانی جدی گرفته شده و با آن مقابله کرد.

فقاهت افزود: سالانه میلیون‌ها نفر به نقرس مبتلا می‌شوند و درصد بالایی از این افراد کمتر از 40 سال و حتی کمتر از 30 سال دارند.

وی گفت: درصد بالایی از مبتلایان به نقرس به موقع درمان نمی‌شوند که این موضوع یکی از دلایل تشدید این بیماری و بروز حملات نقرس است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در معرض خطر نقرس هستند، باید مصرف پروتئین را در خود محدود کنند و تا حد امکان از مصرف گوشت، ماهی، جگر، مغز، مرغ، بوقلمون، لوبیا، جو و اسفناج پرهیز کرده و یا مصرف آنها را به کمترین میزان برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha