قادرمرزی نماینده مردم قروه و یکی از موافقان استیضاح با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: به نظر ما این طرح با وجود دریافتی 10 میلیونی برای پزشکان طرح تمول پزشکان است و وزیر آموزش و پرورش نتوانسته است هیچ اقدامی برای افزایش درآمد و جایگاه معلمان انجام دهد.

یک نماینده مجلس :طرح تحول سلامت به تمول پزشکان تبدیل شده

سلامت نیوز:استیضاح وزیر آموزش و پرورش در حالی به اتمام رسید که در این جلسه انتقادات تندی نسبت به اجرای طرح تحول سلامت مطرح شد.

صبح امروز در حالی استیضاح وزیر آموزش  پرورش کلید خورد که یکی از موافقان این استیضاح با بیان انتقادات شدید نسبت به اجرای طرح تحول سلامت آن را طرح تمول پزشکان نامیده و این طرح را به عنوان الگو برای فانی وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند تا بلکه با الگوگیری از آن برای معیشت معلمین کاری انجام دهد.

قادرمرزی نماینده مردم قروه  و یکی از موافقان استیضاح با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: به نظر ما این طرح با وجود دریافتی 10 میلیونی برای پزشکان طرح تمول پزشکان است و وزیر آموزش و پرورش نتوانسته است هیچ اقدامی برای افزایش درآمد و جایگاه معلمان انجام دهد.

وی با اشاره به این که رئیس جمهور گفته است معلمان نیاز به ادبیات عاشقانه ندارند بلکه باید وضع معیشتی آنان بهبود یابد افزود: معلمان مشکل معیشتی دارند و هنوز برخورد کارمندی با آنان می شود.

قادر مرزی ناتوانی در جلب رضایت جامعه آموزش و پرورش کشور ، عدم توجه و اختصاص منابع مالی لازم برای هزینه های مدارس و تبدیل مدارس به مدارس خودگردان برخلاف قانون اساسی ، تعطیل شدن مدارس شبانه روزی به علت نبود امکانات و بودجه لازم برای مایحتاج اولیه ، ناتوانی فانی در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم ، عدم تأمین معیشت معلمان شاغل و اعطای امتیاز مانند دستگاه های دیگر ، و نداشتن برنامه مدون ، موثر و عملیاتی برای ارتقاء بهره وری را از نقاط ضعف وزیر آموزش و پرورش برشمرد.

لازم به ذکر است که مهم ترین محورهای این طرح استیضاح، محقق نشدن سند تحول آموزش و پرورش، بی توجهی نسبت به حقوق فرهنگیان، مشکل پرداخت حقوق حق التدریسی ها، عدم توجه به توزیع عادلانه امکانات آموزش و پرورش در مناطق محروم،پرداخت نکردن سرانه واحدهای آموزشی، بی توجهی به حقوق بازنشستگان و عدم رتبه بندی معلمان، حمل و نقل دانش آموزان استثنایی و مدارس روستایی است.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت با 76 رأی موافق، 167 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 256نماینده حاضر در جلسه با استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش مخالفت کردند و وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش در سمت خود ابقا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha