این بیمار بعد از عمل جراحی در بیمارستان ضیائیان وپیش از درمان در مقابل بهزیستی رها می شود.

فیلم/مجادله وزارت بهداشت و بهزیستی بر سر رها کردن بیمار

سلامت نیوز:این بیمار بعد از عمل جراحی در بیمارستان ضیائیان وپیش از درمان در مقابل بهزیستی رها می شود.

به گزارش سلامت نیوز، روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان فیلمی از یک بیمار رها شده در کنار بهزیستی را بر روی خروجی خود قرار داد و مدعی شد که این بیمار قبل از فرایند تکمیل درمانش رها شده است که البته واکنش تند عباس زارع نژاد، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت را به دنبال داشت به طوری که وی در گفته هایش تهدید کرده وزارت بهداشت از بهزیستی شکایت خواهد کرد.

پخش این فیلم در حالی از سوی این خبرگزاری وابسته به صدا و سیما صورت گرفته که پیش از این انتقادات بسیار زیادی به ارتباط نزدیک روابط عمومی وزارت بهداشت و صدا و سیما وارد میشد که چرا تریبون پزشکان است و این سیستم پزشک سالار، راه انتقادات را بر دیگر اعضای جامعه پزشکی بسته است اما معلوم نیست روابط عمومی چطور این رسانه را که تا به امروز حمایت همه جانبه ای از وزارت بهداشت داشت امروز متهم به جویای نام بودن و بی تجربگی و ... کرده.

عباس زارع نژاد که بهزیستی را به تشویش اذهان عمومی متهم میکند همچنین معلوم نکرده که سازمان بهزیستی به کدامین تکالیف خود عمل نکرده وکدام یک از این تکالیف عمل نشده مورد نظر ایشان بوده است.

باید منتظر بود و دید که بهزیستی چه پاسخی به این اتهامات دارد.

برای روشن شدن ابعاد این ماجرا هم فیلم منتشره از سوی این رسانه و هم جوابیه وزارت بهداشت را در زیر می آوریم.

 

متن جوابیه وزارت بهداشت به شرح زیر است:

وزارت بهداشت:از بهزیستی شکایت می کنیم

در پی پخش گزارشی مبنی بر ترخیص بیمار با شرایط خاص قبل از بهبودی و اقدام نادرست بهزیستی در عدم انجام تکالیف خویش، وزارت بهداشت  جهت تنویر افکار عمومی و حلوگیری از اقدامات شتاب زده و نادرست مشابه رسانه ای، توضیحاتی را ارائه کرده است.

وزارت بهداشت و مراکز درمانی تابعه  بطور مشخص مسئولیت  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیماران را در کلیه نقاط کشور و بطور شبانه روزی بعهده دارند.

براساس مبانی قانونی وفرایند های مصوب خدمات یادشده از زمان مراجعه وپذیرش  تا زمان بهبودی و ترخیص استمرار داشته و پس از ترخیص در صورت وجود و حضور همراهان بیمار تحویل انان می گردد ودر غیر این صورت و عدم وجود وابسته ، اقوام و یا فردی که تقبل کفالت و یا حضانت فرد یاد شده باشد ،براساس روال موجود فرد ترخیص یافته به مراجع حمایتی که بموجب قانون متولی نگهداری و مراقبت از افراد بی پناه،مهجور ویا بدون کفیل هستند تحویل می گردد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این خصوص اظهار داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد که بیمار مورد نظر از تاریخ بیست و چهارم خرداد ماه با مشکلات متعددی در بیمارستان ضیاییان بستری بوده و در این مدت درمان لازم برای بیمار صورت گرفته و روز دوشنبه پس از اتمام روند درمان انجام نظافت و تدارک پوشاک لازم - که در تصاویر منعکس شده از بیمار هم مشخص است-و تدارک وسیله نقلیه با هزینه مددکاری بیمارستان از بیمارستان جهت عزیمت به منزل مرخص شده است.

دکتر عباس زارع نژاد یادآور شد: همچنین در خصوص این بیمار با هماهنگی قبلی بیمار پس از طی مراحل ترخیص و بدون دریافت هرگونه وجهی از سوی مرکز درمانی ضیاییان تحویل  یکی از مراکز بهزیستی گردید. متاسفانه مرکز بهزیستی با شانه خالی کردن از وظیفه ذاتی خویش با صحنه سازی و استفاده از سوژه نخ نما و تصنعی و در هماهنگی با سوء استفاده از احساسات  یک خبرنگار اقدام به تهیه گزارشی مبنی بر رهاسازی بیمار نموده است که با واقعیت فاصله دارد، لذا این وزارتخانه اعلام می دارد:

1-   هم اکنون بسیاری از بیمارستان ها با کمبود تخت بستری مواجه بوده و با بهره برداری از تمامی ظرفیت موجود باز هم با صف طولانی بیماران در انتظار دریافت خدمت روبرو هستند. لذا اذعان خواهید داشت که نمی توان یک تخت درمانی را با توجه به مسئولیت سازمان های حمایتی همچنان در اختیار بیمار بهبود یافته قرار داد.

2-     هیچ بیماری بدون بهبودی کامل وتا مرحله نهایی از مراکز درمانی ترخیص نمیشود.

3-   مسئولیت نگهداری بیماران بهبود یافته پس از ترخیص بعهده اقوام درجه یک، اطرافیان ویا ارگان های حمایتی هستند که از بودجه عمومی در جهت انجام این امور استفاده می نمایند.

4-     با توجه به تکرار این موضوع ،عدم تمکین سازمان بهزیستی  نسبت به تکالیف خویش و تشویش اذهان عمومی  ،وزارت بهداشت این موضوع را ازطریق مراجع حقوقی وقضایی در دستورکار قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha