دومین کنگره بین‌المللی اروپا، خاورمیانه ستون مهره‌ها و فقرات از دوم تا پنجم اسفند ماه با همکاری پنج انجمن تخصصی جراحی ایرانی و 9 کشور اروپایی، افریقایی و آمریکایی درجزیره کیش آغاز به کارکرد.

دکترجلال شکوهی، رییس انجمن رادیولوژیست های ایران و دبیرعلمی کنگره نیز با بیان اینکه ایده اصلی این کنگره مطالعه بیماری‌های ستون فقرات و بررسی درمان‌های کم تهاجمی با زمان ازکارافتادگی کم برروی بیماران می باشد، گفت: اولین دوره این کنگره درسال 2007 در ابوظبی امارات برگزارشد که وزارت علوم و دانشگاه HI tech امارات میزبانی این کنگره را برعهده داشته‌اند.

وی، یکی از ویژگیهای این کنگره فوق تخصصی را شرکت بیش از 145 مقاله علمی و فوق تخصصی درحوزه جراحی‌های ستون مهره‌ها عنوان کرد و گفت: ارائه مقاله‌هایی ازجراحان کلاسیک و متخصصان روشهای کم تهاجمی، ارتوپدی، جراحان اعصاب، فیزیوتراپ‌ها و رادیولوژیست‌های صاحب سبک و نخبه، تایید کننده ابعاد گسترده علمی این همایش است.

دبیرعلمی این کنگره با بیان اینکه یک هیات علمی 45 نفره از روسای انجمنهای علمی، دبیران و نخبگان آنها برای بررسی مقالات برگزیده شده‌اند، کشورهای شرکت کننده در این همایش را ایران، آلمان، ترکیه، عراق، عربستان، امارات، اتریش، آمریکا، انگلستان و جمهوری آذربایجان عنوان كرد و گفت: بیشترین تعداد مقالات از ایران و سپس آلمان در این کنگره شرکت داشتند.

شکوهی هدف ازبرپایی این همایش را برقراری پل علمی میان اروپا و خاورمیانه با محوریت ایران عنوان کرد و گفت: به همین منظور در آینده یک انجمن تخصصی جراحی ستون مهره ای اروپا و خاورمیانه آغاز به کار می‌کند که با تشکیل انجمن‌های تخصصی کوچکتر در کشورهای صاحب علم دراین دو قاره نسبت به گردآوری و تمرکزبخشی تحقیقات انجام شده درحوزه درمان‌های کم تهاجمی ستون مهره ها اقدام می کند.

وی، شایعترین علل ابتلا به بیماری‌های کمری را عدم تحرک، نداشتن ورزش‌های مناسب و غیراستاندارد بودن مکانهای نشستن عنوان کرد و گفت: طی سالهای گذشته جامعه پزشکی ما تحولات خوبی داشته به صورتی که پزشکان ما درسطح علمی کاملا برابر با پزشکان خارجی قراردارند.

شكوهی افزود: در حال حاضر به هیچ وجه نیازی به مسافرت خارج از کشور برای درمانهای ستون مهره‌ها وجود ندارد و تا 99 درصد درمان این بیماری‌ها در داخل کشور انجام می شود.

دكتر نوروزی، جراح مغز و اعصاب و رییس این کنگره هم با بیان اینکه مهمترین مساله پزشکان ایرانی در حال حاضر عدم اطلاع رسانی پیرامون پیشرفت‌های پزشکی مخصصین ایرانی است، عمده ترین هدف برگزاری کنگره را ایجاد پلی علمی برای اطلاع‌رسانی مناسب میان متخصصان ایرانی و جامعه پزشکی خارج از کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه درهمه جای دنیا اولین قدم درمان یک بیماری تشخیص آن است، عمده‌ترین هدف رویکرد علمی کنگره با عنوان درمان‌های کم تهاجمی را معالجات دارویی و انجام اعمال جراحی در درجه آخر عنوان کرد.

دكتر كاظم عباسیون، جراح مغز و اعصاب و از دیگر اعضای هیات برگزاری کنگره هم سطح علمی این همایش را به دلیل حضور كشورهای صاحب نام در حوزه تخصصی ستون فقرات بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی جراحان كشور با تكنولوژی جدید و برش‌های كوچك درستون فقرات از طریق جراحی‌های زیر MRI و تبادل اطلاعات پزشكان است.

مهندس مددی رییس منطقه آزاد کیش نیز در سخنانی با مناسب توصیف کردن بسترهای موجود درکشور، ظرفیت علمی کشور را بسیار بیشتر از حجم کارهای انجام شده خواند و گفت: منطقه آزاد کیش آمادگی کامل برای ارائه امکانات و تسهیلات موثر در پیشبرد اهداف علمی کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha