وزیر بهداشت گفت: مطالعه بالینی ماده ایرانی پر كردن دندان كه سال گذشته معرفی شد، در 5 استان موفقیت آمیز بود و به زودی مجوز تولید انبوه آن صادر می‌شود.

كامران باقری لنكرانی در جمع خبرنگاران افزود:‌ این ماده پر كردن دندان كه توسط یكی از محققان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در سال گذشته تولید شد، هم هزینه كمتری نسبت به مشابه خارجی دارد و هم اثربخشی آن بالاتر است، مطالعه كشوری آن در 5 استان با موفقیت به پایان رسیده است و به زودی مجوز تولید انبوه آن صادر می‌شود.
وی همچنین درباره تولید مواد روانگردان از قرص‌های موجود در بازار گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو از مواد شیمیای مختلف از جمله قرص‌های دارای مجوز برای تولید قرص‌های روانگردان استفاده می‌كنند به همین علت وزارت بهداشت در تولید و توزیع برخی قرص‌ها و میزان سهمیه آن برای داروخانه‌ها و بیماران تجدید نظر كرده است.
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به هماهنگی بین اورژانس كشور و هلال احمر برای اجرای طرح امداد نوروزی در هفته آینده گفت: علاوه بر 1600 پایگاه ثابت اورژانس كشور، هلال احمر نیز پایگاه‌های امدادی خود را در ایام نوروز بین 2 تا 3 برابر می‌كند،‌ پایگاه‌های سیار اورژانس كشور نیز در این مدت افزایش می‌یابند.
وی افزود: قرار است با هماهنگی وزارت بهداشت، پایگاه‌های هلال احمر بیشتر در نقاط كور اورژانس و جاهایی كه اورژانش كشور پایگاه ثابت یا سیار ندارد مستقر شوند تا پوشش این خدمات در كشور كامل‌تر شود.
باقری لنكرانی گفت: ‌علاوه بر این خدمات 108پایگاه سلامت نوروزی با حضور پزشك عمومی و دستگاه‌های اولیه پزشكی در جاده‌های پر رفت و آمد كشور در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شوند.
وی اضافه كرد: در ایام نوروز همچنین 15پایگاه امداد هوایی اورژانس و هلال احمر نیز در صورتی كه آب و هوا اجازه دهد در مناطق صعب العبور به امداد رسانی مجروحان و بیماران می‌پردازند، در شهرهای پر ترافیك مانند تهران نیز برنامه وزارت بهداشت به طور كلی افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس ثابت و ورود آمبولانس‌های موتوری با نام موتورلانس به سیستم است.
وزیر بهداشت گفت: زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران در تهران سال 84 حدود 16 دقیقه بود كه امروز به حدود 11دقیقه كاهش یافته است.
وی افزود:‌ در زمان حاضر 136 موبایل آمبولانس یا آمبولانس‌های مجهز به دستگاه ICU با حضور پزشك عمومی در كشور فعال است كه 15تای آن در تهران است.
باقری لنكرانی همچنین تاكید كرد: به زودی سیستم ارتباطی اورژانس كشور از آنالوگ به دیجیتال تغییر می‌كند و به این ترتیب امكان فرستادن اطلاعات بیماران مانند نوار قلب، علایم حیاتی و پزشكان مقیم بیمارستان فراهم می‌شود و امكان درمان از راه دور نیز فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha