چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 152720

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست با بیان اینکه هرگونه خرید، فروش صادرات و واردات گونه های جانوری بدون مجوز محیط زیست ممنوع است گفت: برای این منظور آموزش نیروهای گمرک و ناجا در دستور کار است.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست با بیان اینکه هرگونه خرید، فروش صادرات و واردات گونه های جانوری بدون مجوز محیط زیست ممنوع است گفت: برای این منظور آموزش نیروهای گمرک و ناجا در دستور کار است.

علی تیموری در گفتگو با مهر، افزود: خرید و فروش، واردات و صادرات اجزا گونه های جانوری و خود حیوان زنده در کشور یکی از مشکلات و معضلات بخش حیات وحش  است.

به گفته وی، براین اساس در سال ۹۳ توافقی برای ساماندهی این روند میان سازمان محیط زیست، اداره کل مرزبانی ناجا و گمرک کشور انجام شد.

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست اظهار داشت: بر اساس این تفاهم  هیچگونه خرید و فروش و صادرات و واردات گونه های جانوری بدون مجوز سازمان  محیط زیست نباید انجام شود.

تیموری تصریح کرد: بر این اساس جابجایی گونه های جانوری در باغ وحش ها هم باید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

الزام شناسنامه دار شدن پوست حیات وحش

وی با بیان اینکه حتی باید سابقه خرید و فروش پوست حیوانات به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد، افزود: در صورتی که جانوری تاکسیدرمی شده یا پوست آن در دست خرید و فروش است باید سال کشته شدن حیوان و اینکه با مجوز یا بدون مجوز بوده است، مشخص شود.

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست با بیان اینکه درحقیقت باید پوست جانورانی که خرید و فروش می شود باید شناسنامه داشته باشد تاکید کرد: بر اساس این بررسی ها وضعیت جانوری که پوست آن خرید و فروش می شود، تعیین تکلیف می شود.

تیموری با بیان اینکه در حال حاضر این توافق به نهادهای مرتبط ابلاغ شده است، تصریح کرد: آموزش نیروهای گمرک و ناجا در دستور کار قرار دارد تا این نیروها با گونه های بومی و غیر بومی کشور آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha