چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 15274

خودکشی تاثیرات عمیق روانی اجتماعی از خود به جای می گذارد و به ازای هر خودکشی دست کم شش نفر درگیر می شوند و چنانچه خودکشی درمکان های جمعی مانند مدرسه و دانشگاه رخ دهد، صدها نفر را درگیر می کند.

دکتر سید مهدی حسن زاده، دبیر علمی سمینار ملی بررسی رفتارهای خودکشی و راهکارهای پیشگیری از آن در ایران در حاشیه سمینار با بیان این مطلب به ایسنا گفت: خودکشی یک بیماری نیست بلکه سرانجام همه کسانی است که درد مشترکی به نام «روان درد» دارند.

وی ادامه داد: خودکشی یک موفقیت نیست؛ لذا دیگر از واژگان متروک خودکشی موفق و ناموفق استفاده نمی‌شود.

حسن زاده ادامه داد: بخش عمده ای از مراجعان اورژانس های کشور به ویژه اورژانس مسمومین و بیمارستان‌های سوانح سوختگی را کسانی تشکیل می دهند که از رفتارهای خودکشی رنج می برند و این مراجعات بار سنگینی را بر دوش نظام سلامت کشور چه از نظر خدماتی و چه از نظر مالی وارد می کنند که بار عاطفی وارد بر خانواده و جامعه قابل سنجش نمی باشد.

دکتر جعفر بوالهری، رییس این سمینار هم به خبرنگار ایسنا گفت: از مهمترین محورهای این همایش می توان به همه گیرشناسی رفتارهای خودکشی، برنامه‌های پیشگیری، بیماری‌های روانپزشکی و خودکشی و عوامل خطر و محافظت کننده از رفتارهای خودکشی اشاره کرد.

وی افزود: این سمینار دارای دو پانل است که پانل اول با عنوان رسانه ها و نحوه انتشار اخبار خودکشی و پانل دوم با عنوان خودکشی یک معضل طبی یا اجتماعی برگزار خواهد شد.

این سمینار از چهارم اسفندماه به مدت دو روز از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha