وزیر بهداشت، از تشكیل مجمع خیرین سلامت در 30 استان كشور خبر داد و گفت: مجمع خیرین سلامت هم در شرف ثبت كشوری است.

دكتر كامران باقری لنكرانی در حاشیه سومین اجلاس هیات امنائ مجمع خیرین سلامت كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود نیازهای بخش بهداشت و درمان درعرصه‌های متعدد ساخت، تعمیر و تجهیز بیمارستان‌ها و مراكز بهداشتی درمانی، خرید دستگاه‌ها، حمایت از بیماران و یا حتی تشویق اظهار كرد: این بحث در تحقیقات، آموزش پزشكی و حتی امور دانشجویی قابل پیگیری است.

وی، ادامه داد: به عنوان مثال در استان اصفهان مركز تحقیقاتی با مشاركت خیرین ساخته و در شرف بهره‌برداری است، همچنین خوابگاه دانشجویی هم در خوزستان و دانشكده‌ای در رفسنجان با مشاركت خیرین در حال ساخت است.

وزیر بهداشت، با اظهار امیدواری به حضور اثر گذارتر خیرین سلامت برای رفع نیازها در زمینه‌های مختلف گفت: كمیته‌ای در وزارت بهداشت مسوول نیازسنجی دستگاه‌ها و تجهیزات پزشكی براساس تكلیف قانونی به موجب ماده 89 قانون توسعه و سطح بندی است كه اعلام و از كمك خیرین بهره‌مند می‌شوند.

دكتر لنكرانی، با اشاره به سابقه چندین ساله فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه در كشور به صورت خیرات و موقوفات گفت: از مهم‌ترین موقوفات در سال‌های اخیر تشكیل مجمع خیرین سلامت بود كه با هدف تجمیع و ساماندهی فعالیت خیرین بر اساس نیاز كشوری تشكیل شد.

وی، با تاكید برغیردولتی بودن این مجمع و رهایی از دیوان سالاری‌های اداری افزود: با توجه به 30 سال سابقه خدمت حاج آقا نیری در كمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش شد تا از تجارب ارزشمند ایشان در این مجمع استفاده شود.

وزیر بهداشت، در پایان یادآور شد: خیرین تاكنون طی این مدت كوتاه (یكسال و اندی فعالیت) آثار خوبی در ساخت خانه بهداشت، تسهیلات زایمانی، بیمارستان، اهدا دستگاه‌های مختلف اعم از دیالیز داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha