فرماندار دماوند با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان دماوند درباره شیوع آنفولانزای حاد پرندگان گفت: در دماوند تاکنون هیچ مورد مشکوک آنفولانزای حاد پرندگان گزارش نشده است.

سلامت نیوز:فرماندار دماوند با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان دماوند درباره شیوع آنفولانزای حاد پرندگان گفت: در دماوند تاکنون هیچ مورد مشکوک آنفولانزای حاد پرندگان گزارش نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از   خبرگزاری ایسنا، ناصر محمودی فرد با اشاره به اینکه هیچ گزارشی از این بیماری در سطح دماوند داده نشده گفت: در جلسه کارگروه سلامت به لحاظ اهمیت موضوع، تصمیم گرفته شد که آنفولانزای حاد پرندگان به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی جهت مقابله با این بیماری اتخاذ گردد.


وی افزود: به دلیل اینکه کانون بیماری، شهرستان‌های شمالی و استان مازندران گزارش‌ شده و با توجه به نزدیکی شهرستان دماوند به این استان لازم است موضوع با حساسیت ویژه‌ای از سوی مسئولان امر دنبال و عملیات کنترل و پیشگیری با جدیت انجام شود.


وی تاکید کرد: با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی تاکنون موردی از این بیماری در سطح شهرستان دماوند مشاهده نشده، اما باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی نفوذ این بیماری را به شهرستان گرفت، چراکه بیماری آنفولانزای حاد پرندگان می‌تواند خسارات جانی و مالی زیادی به همراه داشته باشد. در همین راستا هماهنگی‌های بین دستگاهی به شکل مناسبی ایجاد شده است.


فرماندار دماوند در تشریح اقدامات پیشگیرانه انجام شده گفت: شبکه بهداشت و درمان تمهیدات لازم ازجمله برگزاری جلسات آموزشی، آماده‌باش بیمارستانی و تجهیز به ماسک مخصوص و داروهای ویژه، معاینه عوامل کشتارگاه و تهیه مطالب جهت اطلاع‌رسانی عمومی را در دستور کار قرار داده است.


وی افزود: دامپزشکی شهرستان نیز با استقرار قرنطینه سیار در کشتارگاه، با اطلاع‌رسانی به مرغ داران و تشکیل رده‌های آموزشی و تشدید بازرسی‌ها از مرغداری‌ها، پیش‌بینی‌های لازم را در برخورد با این بیماری انجام داده است.


محمودی فرد تاکید کرد: از پلیس‌راه شهرستان درخواست کرده ایم تا هرگونه تردد کامیون‌های حمل مرغ و دیگر طیور را مورد بررسی قرار دهند؛ همچنین درخواست کرده ایم شهرداری‌ها و نیروی انتظامی با پرنده فروشان دوره‌گرد به‌شدت مقابله نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha