وزیر بهداشت برای چندمین بار تاکید کرد که اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت در گرو همراهی بیمه‌هاست.

اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت در گرو همراهی بیمه‌ها

سلامت نیوز:وزیر بهداشت برای چندمین بار تاکید کرد که اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت در گرو همراهی بیمه‌هاست.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  خبرگزاری ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مطلبی با عنوان «اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت در گرو همراهی بیمه‌ها» در وب‌سایت شخصی‌اش آورده است:«جلسه مشترکی با بیمه مرکزی و مدیران عامل بیمه‌های تجاری داشتم. در این نشست که با موضوع «حل و فصل مشکلات و اجرای صحیح برنامه تحول نظام سلامت» برگزار شد، تأکید کردم که دولت در حوزه سلامت، کار بزرگ و مهمی را آغاز کرده که موجب افزایش رضایت‌مندی مردم هم شده است.


خوشبختانه ارکان نظام نیز هر کدام از منظر وظایف خود، بنا را بر حمایت گذاشته‌اند؛ چرا که همه می‌دانند بدون همراهی بخش‌های مختلف، امکان ادامه این مسیر وجود ندارد. من اما همیشه گفته‌ام بیمه‌ها پاشنه آشیل این طرح هستند.


البته از مشکلات بیمه‌ها مانند طلب‌هایی که از دولت دارند و کم توجهی دولت‌های گذشته نسبت به مطالبات آنها اطلاع دارم، اما باورم این است که در دولت یازدهم قدم‌های مهم و مؤثری برای بیمه‌ها برداشته شده، به همین دلیل انتظار داریم امسال با همکاری بیشتر، شاهد همراهی موثرتر بیمه‌ها باشیم و این توقع از چهار شرکت بیمه اصلی بیشتر است.


مدیران بیمه‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمارستان‌های وزارت بهداشت از سوی بیمه‌ها، همچون عدم تخصیص اعتبارات پایان ماه در وزارت آموزش و پرورش است که انجام امور را مختل و چه بسا کارها را فلج می‌کند.
موضوع دیگری که باید به آن دقت شود این است که هزینه‌های حوزه درمان هزینه‌های جاری است و باید بیمه‌ها با بروز کردن اسناد خود، به موقع نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کنند.


اگر بیمه تجاری یا پایه خوب عمل نکند باز هم جامعه وزارت بهداشت را مقصر می‌داند و در این خصوص از بیمه‌ها انتظار داریم راجع به تنظیم یک شیوه‌نامه، اقدامات لازم را صورت دهند و نظارت‌های کافی را نیز اعمال کنند.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    با سلام کسی نیست از جناب وزیر بهداشت بپرسه بیمه ها بدون افزایش سهم پرداختی بیمه شده ها چگونه می توانند به شما کمک کنند در غیر این صورت باید سهم سرانه بیمه را افزایش داد که باز از منابع عمومی است . اینجانب به عنوان یک کارشناس معتقدم مشکل اساسی وزارت بهداشت مشکل مدیریتی و کنار گذاشتن نیروهای متخصص مدیریتی است و هرگونه تحمیل هزینه بر دوش ملت اعم از مستقیم و غیر مستقیم به نوعی خیانت محسوب می شود .