چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 15286

مدیر کل دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روز سلامت ملی مردان (اول اسفند) اظهارداشت: اکثر تماس های تلفنی که با ستاد روز ملی سلامت مردان برقرارشد از سوی زنان بود که نشان دهنده این مطلب است که زنان بیشتر از مردان نگران آنها هستند.

دکتر "محمد امیر امیر خانی"‌ در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ از 700 تماس تلفنی که در این روز با ستاد برقرار شد حدود 500 تماس از سوی زنان بود که نگران وضعیت سلامتی مردان خود بودند.
وی گفت:‌ اکثر خانم ها دراین تماس های تلفنی به عنوان مثال در خصوص اینکه همسر شان به کجا می تواند مراجعه کند و چه معایناتی برایش انجام می شود از ستاد سوال می کردند.

وی اظهارداشت: آنها همچنین در خصوص اینکه همسرشان کمتر فرصت ورزش کردن داشته یا به توصیه های پزشکی برای حفظ سلامتی خود ، کمتر گوش می دهد ابراز نگرانی می کردند.
پنجشنبه هفته گذشته مصادف با روز اول اسفند تحت عنوان "روز ملی سلامت مردان" نامگذاری شد.

در این روز حدود 500 ارولوژیست (متخصص کلیه) و در تهران و چند شهرستان کشور‌ مراجعه کنندگان مرد را به صورت رایگان تحت معاینه و مشاوره قرار دادند. مراکزبهداشتی - درمان و همچنین بیمارستان هایی که بخش اورولوژی داشتند نیز پذیرای مراجعه کنندگان یاد شده بودند.

رییس انجمن ارولوژی پیش بینی کرد که در روز سلامت ملی مردان تعداد مراجعه کنندگان آقا به مطب های متخصصان اورولوژی حدود 20 درصد افزایش داشته باشد.

دکتر "سید جلیل حسینی"‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال گذشته حدود 12 هزار نفر تحت معاینه رایگان ارولوژیست ها در روز سلامت ملی مردان قرار گرفتند افزود:‌ آمار امسال هنوز از مراکز بهداشتی - درمانی، بیمارستان ها و مطب های پزشکان به دست نیامده اما احتمالا تعداد مراجعه کنندگان بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

دکتر امیر خانی نیز در این ارتباط اظهارداشت:‌ در روز سلامت ملی مردان حدود پنج هزار مرکز بهداشتی - درمانی کشور فعال بودند و استقبال خوبی نیز از سوی مردان برای معاینه ِدر این مراکز گزارش شده است.

وی افزود :‌ انجمن هایی مانند انجمن قلب و انجمن روانپزشکی نیز اعلام آمادگی کرده اند تا در روز سلامت ملی مردان طی سال های آتی همکاری و مشارکت داشته باشند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت:‌ اعلام آمادگی این انجمن ها حاکی از حساس شدن گروه پزشکی به سلامت مردان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha