در پی اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی بار دیگر عده زیادی از پزشکان نسبت به نتایج این آزمون اعتراض کردند.

پزشکان می خواهند: آزمون دستیاری را دوباره برگزار کنید

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز ، تعداد زیادی از پزشکان که نسبت به نتایج آزمون دستیاری اعتراض داشتند با تجمع در جلوی درب ساختمان مرکزی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نسبت به عملکرد این وزارتخانه در ارتباط با ارزیابی نمرات و رتبه های اعلام شده ، خواهان ابطال این آزمون و برگزاری مجدد و عادلانه آن شدند.

چند تن از این پزشکان در گفت و گو با خبر نگار سلامت نیوز اظهار داشتند : بین نمرات احراز شده توسط  داوطلبان و رتبه های آنها ، تفاوت غیر منطقی وجود دارد .به عنوان مثال کسی که در سال گذشته با  نمره 400 ، رتبه صدم را در کشور کسب کرده بود امسال با همین نمره رتبه بالای 500 آورده است .  همچنین در سالهای گذشته 50 نفر رتبه بالای 400 داشتند اما امسال این تعداد نزدیک به 600 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش یکی از اعتراض های اصلی این پزشکان نسبت به اضافه شدن سهم مدیران به آزمون دستیاری است که موجب شده است حق بسیاری از داوطلبان  باهوش و کوشا در این امتحان ضایع شود. آنان خواهان حذف  این سهمیه و برگزاری مجدد آزمون بودند.

یکی از این معترضین به خبرنگار سلامت نیوز گفت : از آزمونی که خود وزارت بهداشت 10 سوال از 200 سوال آن را دارای اشکال دانسته است  نمی توان به عنوان معیار ارزیابی توانای های علمی پزشکان استفاده کرد.

گفتنی است بعد از اعتراض گسترده به آزمون دستیاری که در سال 82 صورت گرفت این دومین باری است که نسبت به نتایج این آزمون ، شاهد اعتراض های تعداد زیادی از پزشکان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha