رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اجرای طرح ملی باران مهربانی در ماه مبارک رمضان، گفت: خیرین با حضور در سفره‌های مهربانی، کمک هزینه درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص و همچنین کمک به زنان و کودکان آسیب دیده یمنی را تقبل می‌کنند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اجرای طرح ملی باران مهربانی در ماه مبارک رمضان، گفت: خیرین با حضور در سفره‌های مهربانی، کمک هزینه درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص و همچنین کمک به زنان و کودکان آسیب دیده یمنی را تقبل می‌کنند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر فرح‌ناز رافع در مراسم باران مهربانی که شب گذشته در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برای تامین کمک هزینه‌های درمانی کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص برگزار شد، گفت: این مراسم یکی از پنج هزار سفره مهربانی است که با مشارکت خیرین، هنرمندان، جامعه مهندسین، پزشکان و .. که به نوعی با جمعیت هلال احمر همکاری دارند، اجرا شد و در قالب آن کمک هزینه درمان ۱۱۰ کودک مبتلا به بیماری‌های خاص تامین می‌شود.


وی تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان با برپایی ۵ هزار سفره مهربانی در سراسر کشور کمک هزینه درمان هزاران کودک مبتلا به بیماری‌های خاص تامین خواهد شد.


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خیرین با باران عشق و عطوفت، علاوه بر تامین هزینه های درمانی کودکان مبتلا به بیماری های خاص، نسبت به کمک به زنان و کودکان آسیب دیده و مظلوم یمن اقدام خواهند کرد، یادآور شد: بیش از یک میلیون نفر از مردم مظلوم یمن گرسنه هستند و باید در این زمینه به آن ها کمک کرد. علاوه بر آن کمبود دارو به واسطه تداوم جنگ منجر به قطع عضو زنان و کودکان یمنی می‌شود.


وی در ادامه به آماده سازی ۱۴۶هزار سبدغذایی برای خانواده های نیازمند چون خانواده زندانیان، زنان بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار و … اشاره کرد و افزود: سبدهای غذایی با مشارکت خیرین سراسر کشور تهیه و آماده سازی شده و با تاسی از سیره حضرت امیرالمومنین علی (ع) به صورت شبانه به دست نیازمندان خواهد رسید.


به گفته رافع ارزش سبدهای غذایی تهیه شده برای خانواده های نیازمند در هر استان متفاوت است و ارزش پایه این سبدهای غذایی که شامل برنج، روغن، قند و شکر و … است، ۱۵۰ هزار تومان تخمین زده شده است.


به درمان کوکان مبتلا به بیماری‌های خاص کمک کنیم لاله افتخاری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه باید زمینه را برای ادامه روند درمان کودکان مبتلا به بیماری های خاص تسهیل بخشیم، اظهار داشت: همه کودکان سرزمین‌مان همانند فرزندان‌مان هستند و در این زمینه باید هر آنچه در توان داریم انجام دهیم تا کودکان نیازمند به واسطه نداشتن هزینه درمان، از ادامه روند درمانی باز نمانند.


بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، احمد هوشنگی، رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران خاص نیز با اشاره به اینکه ضیافت‌های افطار هر ساله در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود تا خیرین برای کمک به درمان بیماران خاص فعالیت‌های لازم را انجام دهند، گفت: خیرین، هنرمندان و ورزشکاران بسیاری با حضور در ضیافت‌های افطار از بیماران خاص حمایت مالی می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه کمک هزینه درمان هر کودک مبتلا به بیماری‌های خاص ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مقرر شد تا در قالب طرح باران مهربانی، کمک هزینه درمان ۱۱۰ کودک بیمار تامین شود که با مشارکت خیرین این امر محقق شد.


دکتر صالحی، یکی از خیرین که طی ۳۰ سال گذشته به صورت متناوب در زمینه جمع آوری کمک های مردمی برای نیازمندان تلاش می‌کند نیز گفت: کمک های مردمی نه برای خودنمایی و نه برای تزویر و ریاست، بلکه این کمک ها نشات گرفته از وجود آدمی و کار دل است و افرادی که در زمینه کمک به مردم مظلوم یمن و درمان بیماران خاص فعالیت می کنند، صاحب اجری اخروی خواهند شد که پاداش این عمل خیر را خداوند به آن ها عطا خواهد کرد.


یادآور می شود، شب گذشته با مشارکت خیرین در قالب طرح باران مهربانی، هزینه درمان ۵۲ کودک مبتلا به بیماری های خاص به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان جمع آوری شد. همچنین تمام هزینه ضیافت افطار از سوی خیرین تامین شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha