واردات و توزیع داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی در سه سال اخیر افزایشی چشمگیر داشته و میانگین سنی بیماران تالاسمی موید این موضوع است.

افزایش چشمگیر توزیع داروهای تالاسمی در سه سال اخیر
روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به خبر "روند درمان بیماران تالاسمی روز به روز بدتر می شود" که در تاریخ 1/10/87 منتشر شده بود اعلام داشته است: واردات و توزیع داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی در سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است به طوری که میانگین سنی این بیماران موید این موضوع است.

ایران تنها کشوری است که داروی خوراکی "دفراسیروکس" را بلافاصله پس از تایید به بازار دارویی وارد کرد و روند واردات "دفروکسامین" نیز از سه سال پیش تا کنون بیش از دو برابر شده است. بنابراین وقتی روند واردات دارو و ارتقای میانگین سنی بیماران تالاسمی را بررسی کنیم مشخص است که هم درمان و هم تامین داروی این بیماران در وضعیت مناسبی است.

در ادامه پاسخ روابط عمومی وزارت بهداشت به این خبر آمده است: با توجه به تولید داروهای مذکور توسط شرکتهای داخلی در جهت دسترسی بهتر بیماران به داروهای مورد نیازشان، تنها موردی که می توان به آن اشاره کرد کاهش سهم شرکت چند ملیتی صاحب انحصار این دارو است که امیدواریم نگرانی دبیر محترم انجمن تالاسمی از این مسئله باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha