معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: خواسته معلولان از جامعه این است که بتوانیم حداقل تسهیلات و فرصتی برابر با دیگران برای آنان فراهم کنیم.

دکتر کاظم نظم‌ده در اولین جشنواره ابداعات و اختراعات معلولان ـ مهرآفرین که صبح امروز در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، گفت: برنامه ها و سیاستگذاری هایی که سازمان بهزیستی در سالهای اخیر انجام داده با تاکید بر نوآوری و خلاقیت صورت گرفته و بسیاری از طرحهایی که بهزیستی در سال جاری اجرایی کرده یا اصلا وجود نداشته و یا برای اولین بار قدمهای اجرایی شدن آن برداشته شده است.

وی افزود: طرحهایی مانند اورژانس اجتماعی، غربالگری و... نشان دهنده این بوده که سیاستگذاران سازمان بهزیستی به بحث ابداع و نوآوری توجه زیادی داشته اند تا حدی که فکر برگزاری جشنواره مهرآفرین نیز برای اولین بار و از طریق یک معلول عنوان شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: این جشنواره با هدف معرفی توانمندیهای معلولان برگزار شده و نشان می دهد که این افراد نه تنها عقب تر از جامعه حرکت نمی کنند بلکه همپای مردم عادی و یا حتی جلوتر از آنها نیز در حال حرکت است.

نظم ده گفت: امروزه به رغم تمامی فشارهای بین المللی پیشرفتهای شگرفی در کشور اتفاق افتاده و تمامی محاصره کنندگان نیز قبول دارند که ایران در تمامی زمینه ها رشد همه جانبه ای داشته است.

وی بیان داشت: امروز معلولان نشان می دهند که در راستای توسعه همه جانبه کشور نه تنها از جامعه طلب کار نیستند بلکه خود قدمهایی برای رفع مشکل و دردهای خود نیز برداشته اند و بعضی از دردهای جامعه را بر مشکل خود اولویت داده اند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: از سویی دیگر باید بتوانیم حداقل تسهیلات و فرصتی برابر با دیگران برای معلولان فراهم کنیم و این خواسته معلولان است.

نظم ده درباره برگزاری این جشنواره نیز گفت: شاید برگزاری این جشنواره برای اولین بار دارای نواقصی باشد اما نباید به آن ایرادی وارد کرد چون این راه می تواند آغازی برای حل مشکلات معلولان باشد.

وی گفت: تلاش ما این است که با فعال نگه داشتن دبیرخانه جشنواره اختراعات معلولان بتوانیم گامهای عملیاتی برای حمایت و تشویق از مخترعین و همچنین معلولان نخبه و مبدع داشته باشیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: این حرکت قدم اول بوده و نیاز به حمایتهای همه جانبه تمامی مسئولان دارد و قصد داریم نشان دهیم که این جشنواره در کنار جشنواره های خوارزمی و فارابی معلولان هم برای خود و هم برای جامعه ابتکارات و نوآوری هایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha